CLIL – orodje za izbiro nejezikovnih vsebin

  • Alja Lipavic Oštir Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta
  • Alenka Lipovec Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Martina Rajšp Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: CLIL-matrica, izbira nejezikovnih vsebin, holistična kvantifikacija, zgodnje učenje tujega jezika, naravoslovje in tehnika, družba

Povzetek

V prispevku najprej z rezultati tujih raziskav utemeljimo uspešnost CLIL-a kot pristopa ali metode pri poučevanju tujih jezikov, predvsem zaradi približanja naravnemu usvajanju jezikov. V nadaljevanju predstavimo orodje, ki lahko učiteljem služi kot pomoč pri izbiri nejezikovnih vsebin v nižjih razredih osnovne šole, pri čemer se osredotočimo na področji naravoslovje in tehnika ter družba. Orodje vključuje elemente holistične kvantifikacije, ki učitelju pomaga uzavestiti teoretične principe pristopa CLIL. Na primerih učnih situacij pojasnimo kriterije, ki orodje sestavljajo, in jih vrednotimo s številčnimi vrednostmi. Kot kriteriji so izbrani: temeljnost koncepta, možnost izgradnje nove metodične poti, možnost praktičnega dela znotraj učne situacije in obstoj oz. moč jezikovne zanke. Povprečna vrednost uteži posamičnih kriterijev daje uvid v primernost nejezikovne vsebine skozi perspektivo CLIL-a. V nadaljevanju problematiziramo izbiro nejezikovne vsebine v okviru šolskih predmetov in uporabo orodja prikažemo na nekaj konkretnih primerih iz matematike ter naravoslovja in tehnike v četrtem razredu. Zaključimo z razpravo o še odprtih problemih pri uvajanju CLIL-a.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Alja Lipavic Oštir, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: alja.lipavic@um.si.

Alenka Lipovec, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: alenka.lipovec@um.si.

Martina Rajšp, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: martina.rajsp@um.si.

Objavljeno
2015-05-01
Kako citirati
Lipavic Oštir A., Lipovec A., & Rajšp M. (2015). CLIL – orodje za izbiro nejezikovnih vsebin . Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(1/2), 11-26. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/413
Rubrike
Znanstveni članki

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)