Kaj poklicni življenjepisi vzgojiteljic odkrivajo o prepletenosti poklica vzgojitelja in ustvarjalnosti?

  • Tina Štemberger Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
  • Majda Cencič Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: življenjska zgodovina, kvalitativna raziskava, vzgojitelj, ustvarjalnost

Povzetek

Na področju proučevanja ustvarjalnosti se v zadnjem času porajajo dileme v zvezi z metodološkimi vprašanji proučevanja tega pojava. Hkrati je pri proučevanju ustvarjalnosti mogoče zaznati tudi premik od tradicionalnega, psihometričnega pristopa k bolj kvalitativnemu pristopu. K slednjemu sodi tudi t. i. kvalitativna raziskava življenjska zgodovina, ki se na pedagoškem področju usmerja na učitelje in vzgojitelje, na njihov pogled na delo in življenje in je kot taka nekakšna osebna refleksija. V pričujočem prispevku predstavljamo potek in rezultate take raziskave, ki se je usmerila na vzgojiteljice, ki so bile prepoznane kot ustvarjalne, pri tem pa nas je zanimalo, kako vključene vzgojiteljice opredeljujejo in doživljajo prepletenost lastnega poklica in ustvarjalnosti. Na podlagi kvalitativne analize zbranega gradiva predstavljamo nekatere ključne dejavnike ustvarjalne poklicne poti vzgojiteljic.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Tina Štemberger, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Koper, Slovenija. E-mail: tina.stemberger@pef.upr.si.

Majda Cencič, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Koper, Slovenija. E-pošta: majda.cencic@pef.upr.si.

Objavljeno
2015-07-01
Kako citirati
Štemberger T., & Cencič M. (2015). Kaj poklicni življenjepisi vzgojiteljic odkrivajo o prepletenosti poklica vzgojitelja in ustvarjalnosti?. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(3), 17-38. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/405
Rubrike
Znanstveni članki