Država, učitelj in delo z nadarjenimi učenci: med poslanstvom in odgovornostjo

  • Mojca Kukanja Gabrijelčič Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: učitelj, nadarjen učenec, kompetence, socialna in čustvena inteligenca, stalno strokovno izpopolnjevanje

Povzetek

V prispevku predstavljamo vlogo, poslanstvo, kompetence, socialno inteligenco ter odgovornost učitelja za delo z nadarjenimi učenci in njihov vsestranski razvoj. Izpostavljamo predvsem profil učitelja nadarjenega učenca, ki s svojimi specifičnimi potrebami in lastnostmi ob sebi zahteva neodvisnega, odgovornega in vsestransko kompetentnega strokovnjaka. Toda učitelja ne predstavljamo z vidika pedagoške usposobljenosti oz. strokovnih kompetenc, ki naj bi jih imel pri poučevanju nadarjenih učencev, temveč z drugega vidika, ki ga v slovenskem prostoru velikokrat spregledamo, tj. z vidika njegovih osebnostno-socialnih lastnosti, ki so veliko bolj cenjene kot njegove intelektualne (Vialle, 1998). Ker sodobni tokovi in šolska prenova v učiteljevo vlogo prinašajo spremembe, jim moramo omogočiti nenehno izobraževanje. Zato smo s tehniko analize vsebin analizirali in ovrednotili programe stalnega strokovnega izpopolnjevanja za učitelje v osnovni šoli od leta 2010 dalje ter ugotovili, da obstajajo številne pomanjkljivosti na področju njihovega sistematičnega pedagoškega usposabljanja za delo z nadarjenimi učenci.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Mojca Kukanja Gabrijelčič, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Koper, Slovenija. E-pošta: mojca.k.gabrijelcic@pef.upr.si.

Objavljeno
2014-04-01
Kako citirati
Kukanja Gabrijelčič M. (2014). Država, učitelj in delo z nadarjenimi učenci: med poslanstvom in odgovornostjo. Revija Za Elementarno izobraževanje, 7(1), 83-98. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/452
Rubrike
Znanstveni članki