Gibalna dejavnost otrok z vidika socialnoekonomskih razsežnosti

  • Klavdija Strniša JVIZ II. OŠ Rogaška Slatina
  • Jurij Planinšec Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: gibalna dejavnost, bivalno okolje, gibalna dejavnost staršev, izobrazba staršev, finančno stanje družine

Povzetek

Z raziskavo smo z vidika socialno-ekonomskih razsežnosti želeli analizirati gibalno dejavnost otrok, ki obiskujejo prve tri razrede osnovne šole. V vzorec anketirancev smo zajeli 132 otrok iz štirih osnovnih šol v severovzhodni Sloveniji. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnih vprašalnikov in jih obdelali s statističnim programom SPSS. Za izračun razlik v gibalni dejavnosti glede na socialno-ekonomske dejavnike smo uporabili t-preizkus, analizo variance ter Post-hoc preizkus. Statistično pomembnost rezultatov smo ugotavljali na ravni 5-odstotnega tveganja. Rezultati so pokazali, da so dečki v primerjavi z deklicami gibalno dejavnejši. Otroci iz mestnih šol so dnevno za kar 20 minut gibalno dejavnejši v primerjavi z otroki iz podeželskih šol. Izobrazba matere in očeta je statistično povezana z gibalno dejavnostjo otrok, pri tem so najbolj gibalno dejavni otroci staršev z najvišjo stopnjo izobrazbe. Gibalna dejavnost očetov je statistično pomembna glede na gibalno dejavnost njihovih otrok, saj so otroci gibalno dejavnejših očetov tudi sami gibalno dejavnejši. Kljub temu da se še posebej v zadnjih letih poudarja pomen gibalne dejavnosti za razvoj in zdravje otrok, je še vedno ogromno otrok premalo gibalno dejavnih. Mnogi starši in otroci se sklicujejo na hiter življenjski tempo in posledično na pomanjkanje časa.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Klavdija Strniša, JVIZ II. OŠ Rogaška Slatina

Rogaška Slatina, Slovenija. E-pošta: klavdija.strnisa@gmail.com.

Jurij Planinšec, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: jurij.planinsec@um.si.

Objavljeno
2014-04-01
Kako citirati
Strniša K., & Planinšec J. (2014). Gibalna dejavnost otrok z vidika socialnoekonomskih razsežnosti. Revija Za Elementarno izobraževanje, 7(1), 99-108. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/451
Rubrike
Znanstveni članki