Stališča osnovnošolskih učiteljev do zagotavljanja discipline pri športni vzgoji

Avtorji

  • Majda Tamše OŠ Podgorje pri Slovenj Gradcu
  • Jurij Planinšec Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Povzetek

Namen raziskave, ki je zajela 57 osnovnošolskih učiteljev, je bil, ugotoviti stališča učiteljev do zagotavljanja discipline pri športni vzgoji v prvem in drugem triletju osnovne šole. V okviru analize smo na podlagi sklopa trditev petstopenjske ocenjevalne lestvice z Mann-Whitneyevim preizkusom preučili načine, ki jih učitelji uporabljajo za zagotavljanje discipline pri športni vzgoji, in ugotavljali, ali se stališča anketiranih učiteljev razlikujejo glede na delovno dobo in kraj zaposlitve. Raziskava je pokazala, da učitelji s krajšo delovno dobo v večji meri izkazujejo drugačen, k otroku usmerjen odnos do vzpostavljanja discipline v razredu, medtem ko učitelji z daljšo delovno dobo disciplino uveljavljajo z reaktivnimi prijemi. Slednji sebe zaznavajo kot ključnega akterja, od katerega je odvisna stopnja discipliniranosti skupine. Tovrstni rezultati kažejo na to, da smo na poti k uveljavitvi bolj demokratičnega načina vodenja vzgojno-izobraževalnega procesa športne vzgoje.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

15.10.2010

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Tamše, M., & Planinšec, J. (2010). Stališča osnovnošolskih učiteljev do zagotavljanja discipline pri športni vzgoji. Revija Za Elementarno izobraževanje, 3(2/3), 5-19. https://journals.um.si/index.php/education/article/view/271