Stališča osnovnošolskih učiteljev do zagotavljanja discipline pri športni vzgoji

  • Majda Tamše OŠ Podgorje pri Slovenj Gradcu
  • Jurij Planinšec Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Povzetek

Namen raziskave, ki je zajela 57 osnovnošolskih učiteljev, je bil, ugotoviti stališča učiteljev do zagotavljanja discipline pri športni vzgoji v prvem in drugem triletju osnovne šole. V okviru analize smo na podlagi sklopa trditev petstopenjske ocenjevalne lestvice z Mann-Whitneyevim preizkusom preučili načine, ki jih učitelji uporabljajo za zagotavljanje discipline pri športni vzgoji, in ugotavljali, ali se stališča anketiranih učiteljev razlikujejo glede na delovno dobo in kraj zaposlitve. Raziskava je pokazala, da učitelji s krajšo delovno dobo v večji meri izkazujejo drugačen, k otroku usmerjen odnos do vzpostavljanja discipline v razredu, medtem ko učitelji z daljšo delovno dobo disciplino uveljavljajo z reaktivnimi prijemi. Slednji sebe zaznavajo kot ključnega akterja, od katerega je odvisna stopnja discipliniranosti skupine. Tovrstni rezultati kažejo na to, da smo na poti k uveljavitvi bolj demokratičnega načina vodenja vzgojno-izobraževalnega procesa športne vzgoje.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.
Objavljeno
2010-10-15
Kako citirati
Tamše M., & Planinšec J. (2010). Stališča osnovnošolskih učiteljev do zagotavljanja discipline pri športni vzgoji. Revija Za Elementarno izobraževanje, 3(2/3), 5-19. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/271
Rubrike
Znanstveni članki