Analiza dejavnikov učnega okolja na osnovi modela hierarhije potreb Abrahama Maslowa

  • Katja Košir Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Katarina Habe Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: dejavniki učnega okolja, hierarhija potreb Abrahama Maslowa, vodenje razreda, razredna klima, socialna sprejetost, učna samopodoba, zanos

Povzetek

V prispevku analiziramo nekatere dejavnike učnega okolja z vidika enega izmed najbolj uveljavljenih modelov motivacije – hierarhije potreb Abrahama Maslowa. Ta model lahko učitelju predstavlja smiselno orodje za analizo možnih dejavnikov manj ustrezne učenčeve učne prilagojenosti. Na posameznih ravneh potreb predstavljamo nekatere koncepte, ki predstavljajo dejavnike učnega okolja. Na ravni fizioloških potreb navajamo pregled raziskav, ki so preučevale ergonomske dejavnike učnega okolja. Na ravni potreb po varnosti opisujemo koncepta vodenja razreda in medvrstniškega nasilja ter predstavljamo nekatere ključne raziskovalne ugotovitve na obeh področjih. Na ravni potreb po sprejetosti in ljubezni analiziramo vidike pozitivne razredne klime ter opisujemo koncept socialne sprejetosti učencev. Znotraj potrebe po samospoštovanju in dosežkih umestimo sodobna spoznanja o oblikovanju učne samopodobe učencev. Koncept zanosa pa predstavljamo kot enega izmed ključnih dejavnikov, ki učitelju omogočajo uresničevanje potrebe po samouresničevanju ter spodbujanje osebnostnega razvoja učencev. Na osnovi pregleda raziskav na navedenih področjih izpeljemo nekaj priporočil, ki učitelju omogočajo učinkovito spodbujanje celostnega razvoja učencev.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Katja Košir, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: katja.kosir@um.si.

Katarina Habe, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: katarina.habe@uni-mb.si.

Objavljeno
2013-09-01
Kako citirati
Košir K., & Habe K. (2013). Analiza dejavnikov učnega okolja na osnovi modela hierarhije potreb Abrahama Maslowa. Revija Za Elementarno izobraževanje, 6(2/3), 173-192. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/471
Rubrike
Znanstveni članki