Medvrstniško nasilje, kot ga zaznavajo učitelji in učenci osnovne šole

Avtorji

  • Katja Posnic
  • Katja Košir Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

medvrstniško nasilje, pogostost, učitelji, učenci, posredovanje

Povzetek

Osnovni namen naše raziskave je preučiti zaznavanje in razumevanje medvrstniškega nasilja pri učiteljih in učencih osnovnih šol. V raziskavi je sodelovalo 454 udeležencev, od tega 58 učiteljev in 396 učencev. Rezultati kažejo, da tako učitelji kot učenci najpogosteje zaznavajo verbalno nasilje, manj pogosto pa opažajo odnosno in fizično nasilje. Učenci v primerjavi z učitelji zaznavajo več nasilja. Tako učenci kot učitelji zaznavajo fizično in verbalno nasilje kot bolj resno v primerjavi z odnosnim in so do žrtev obeh vrst nasilja tudi bolj empatični. Učitelji so v situacijah fizičnega in verbalnega nasilja bolj pripravljeni posredovati. Med mnenji učiteljev in učencev glede verjetnosti posredovanja učiteljev v situacijah medvrstniškega nasilja prihaja do statistično značilnih razlik; učitelji v primerjavi z učenci v večji meri menijo, da v primerih medvrstniškega nasilja posredujejo.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

  • Katja Posnic

    Maribor, Slovenija. E-pošta: katja.posnic@gmail.com.

  • Katja Košir, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: katja.kosir@um.si.

Prenosi

Objavljeno

01.06.2016

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Posnic, K., & Košir, K. (2016). Medvrstniško nasilje, kot ga zaznavajo učitelji in učenci osnovne šole. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(3), 5-22. https://journals.um.si/index.php/education/article/view/347