Medvrstniško nasilje, kot ga zaznavajo učitelji in učenci osnovne šole

  • Katja Posnic
  • Katja Košir Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: medvrstniško nasilje, pogostost, učitelji, učenci, posredovanje

Povzetek

Osnovni namen naše raziskave je preučiti zaznavanje in razumevanje medvrstniškega nasilja pri učiteljih in učencih osnovnih šol. V raziskavi je sodelovalo 454 udeležencev, od tega 58 učiteljev in 396 učencev. Rezultati kažejo, da tako učitelji kot učenci najpogosteje zaznavajo verbalno nasilje, manj pogosto pa opažajo odnosno in fizično nasilje. Učenci v primerjavi z učitelji zaznavajo več nasilja. Tako učenci kot učitelji zaznavajo fizično in verbalno nasilje kot bolj resno v primerjavi z odnosnim in so do žrtev obeh vrst nasilja tudi bolj empatični. Učitelji so v situacijah fizičnega in verbalnega nasilja bolj pripravljeni posredovati. Med mnenji učiteljev in učencev glede verjetnosti posredovanja učiteljev v situacijah medvrstniškega nasilja prihaja do statistično značilnih razlik; učitelji v primerjavi z učenci v večji meri menijo, da v primerih medvrstniškega nasilja posredujejo.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Katja Posnic

Maribor, Slovenija. E-pošta: katja.posnic@gmail.com.

Katja Košir, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: katja.kosir@um.si.

Objavljeno
2016-06-01
Kako citirati
Posnic K., & Košir K. (2016). Medvrstniško nasilje, kot ga zaznavajo učitelji in učenci osnovne šole. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(3), 5-22. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/347
Rubrike
Znanstveni članki