The Function of Museum Pedagogy in the Development of Artistic Appreciation

  • Matjaž Duh Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: muzejska pedagogika, percepcija, recepcija, likovna apreciacija, likovno ustvarjanje

Povzetek

Muzejska pedagogika v funkciji razvijanja likovne apreciacije. Sodobna muzejska pedagogika, kot jo poznamo danes, je prostorsko umeščena v muzeje in galerije, ki predstavljajo avtentičen prostor umetnosti. Razstavljeni umetniški artefakti predstavljajo kakovostno osnovo za razvijanje likovne apreciacije otrok in mladine. To pomeni, da vloga muzejskih pedagogov ni omejena zgolj na razvrščanje, upravljanje in predstavitve umetniških zbirk, temveč se osredotoča tudi na poglobljeno vzgojnoizobraževalno delo. Muzejska pedagogika mora slediti smernicam sodobne likovnopedagoške prakse, ki temelji na razvoju produktivnih in receptivnih sposobnosti učencev in dijakov. Sočasen razvoj obeh sposobnosti je predpogoj, da lahko govorimo o razvoju likovnih sposobnosti. Ob percepciji in recepciji umetniških del lahko udeleženci učnega procesa pridejo do individualnih likovnih reinterpretacij obravnavanih umetniških del. Kot primeren didaktični pristop se pri tem kaže metoda estetskega transferja.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Matjaž Duh, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: matjaz.duh@um.si.

Objavljeno
2015-12-01
Kako citirati
Duh M. (2015). The Function of Museum Pedagogy in the Development of Artistic Appreciation. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(4), 87-102. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/397
Rubrike
Znanstveni članki

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)