Kontekstualni dejavniki spodbujanja avtonomije učencev pri učiteljih osnovne in srednje šole

  • Katja Košir Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Tjaša Kos Strašek Nacionalni inštitut za javno zdravje
Ključne besede: spodbujanje avtonomije, učenci, učitelji, preverjanje znanja, značilnosti delovnega mesta

Povzetek

Ključni namen raziskave je bil preveriti nekatere dejavnike spodbujanja avtonomije učencev pri učiteljih v osnovni in srednji šoli: značilnosti delovnega mesta, vključenost učiteljev v priprave učencev na zunanje preverjanje znanja in dosežke šole na zunanjih preverjanjih znanja. Dodatno smo preverili še spol učitelja in stopnjo poučevanja kot dejavnika spodbujanja avtonomije učencev. V raziskavi je sodelovalo 260 učiteljev (78,8 % žensk), od tega 144 (55,4 %) osnovnošolskih in 116 (44,6 %) srednješolskih učiteljev. Ugotovili smo, da se zaznana avtonomija v delovnem okolju ne povezuje s spodbujanjem avtonomije učencev. Učitelji, ki učence pripravljajo na katero od oblik zunanjega preverjanja znanja, v manjši meri spodbujajo avtonomijo učencev, niso pa se pokazale razlike v spodbujanju avtonomije med učitelji glede na dosežke šole na zunanjem preverjanju znanja. Pokazalo se je tudi, da učiteljice bolj spodbujajo avtonomijo učencev kot učitelji.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Katja Košir, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: katja.kosir@um.si.

Tjaša Kos Strašek, Nacionalni inštitut za javno zdravje

Celje, Slovenija. E-pošta: tjasa.kos.strasek@gmail.com.

Objavljeno
2015-12-01
Kako citirati
Košir K., & Kos Strašek T. (2015). Kontekstualni dejavniki spodbujanja avtonomije učencev pri učiteljih osnovne in srednje šole. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(4), 49-64. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/395
Rubrike
Znanstveni članki