Coordination of School Science Classroom Furnishings with Anthropometric Parameters for 11-12 Year-Old Children

  • Nataša Rizman Herga Osnovna šola Ormož
  • Samo Fošnarič Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: interier, šolsko pohištvo, antropometrija, naravoslovje, osnovna šola

Povzetek

Usklajenost elementov šolskega interiera za poučevanje naravoslovja z nekaterimi antropometrijskimi parametri 11–12-letnih otrok. Namen raziskave je bil ugotoviti ustreznost dimenzij šolskega pohištva z antropometrijskimi meritvami učencev, starih od 11 do 12 let. To so učenci, ki so z razredne stopnje prešli na predmetno stopnjo poučevanja in imajo pouk v specializiranih učilnicah, ki so namenjene za specifični predmet. Zanimala so nas neujemanja med antropometrijskimi merami učencev z dimenzijami šolskega pohištva, ki je nameščeno v naravoslovnih učilnicah. V raziskavo je bilo zajetih 192 učencev (N = 192) 6. in 7. razreda osnovnih šol iz severovzhodne Slovenije. Izmerjene so bile določene antropometrijske mere učencev, kot so telesna višina, poplitealna višina, kavdalna dolžina stegna, višina komolca, debelina stegna, subskapularna višina in bitrohanterična širina bokov. Opravljene meritve kažejo, da dimenzije stolov in miz, izdelanih po standardu ISO 5970, ustrezajo velikostnemu razredu 6 (za telesno višino uporabnikov med 173 in 184 cm). Povprečna višina učencev 6. razreda je 152 cm, učencev 7. razreda pa 160 cm. Raziskava je pokazala veliko neujemanje šolskega pohištva z antropometrijskimi merami 11-12-letnih otrok, kar ima lahko resne posledice v njihovem telesnem razvoju.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Nataša Rizman Herga, Osnovna šola Ormož

Ormož, Slovenija. E-pošta: natasa_herga@yahoo.com.

Samo Fošnarič, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: samo.fosnaric@um.si.

Objavljeno
2017-03-01
Kako citirati
Rizman Herga N., & Fošnarič S. (2017). Coordination of School Science Classroom Furnishings with Anthropometric Parameters for 11-12 Year-Old Children. Revija Za Elementarno izobraževanje, 10(1), 99-114. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/335
Rubrike
Znanstveni članki