Obremenjenost učencev zaradi neprimernega šolskega pohištva v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole

Avtorji

  • Aleksandra Šterlek
  • Samo Fošnarič Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Ključne besede:

telesna obremenjenost, učenci, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, antropometrija, bolečine

Povzetek

Namen raziskave je bil ugotavljanje telesne obremenjenosti učencev v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Zanimala so nas neujemanja med antropometrijskimi merami učencev in merami šolskega pohištva ter pojavljanje bolečin v vratnem in hrbtnem delu učencev. V raziskavo je bilo zajetih 100 slovenskih učencev od 1. do 3. razreda osnovne šole (48 učenk in 52 učencev). Izmerjene so bile antropometrijske mere učencev: kolenska višina, telesna višina, poplitealna višina in kavdalna dol`žina stegna, ki smo jih primerjali z višino stolov in miz, ki so jih učenci uporabljali. Raziskava je pokazala, da do neujemanj med antropometrijskimi merami učencev sicer pride, vendar pa še učenci v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole niso tako telesno obremenjeni kot kasneje v osnovni in srednji šoli.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

  • Aleksandra Šterlek

    Maribor, Slovenija.

  • Samo Fošnarič, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

    Maribor, Slovenija. E-pošta: samo.fosnaric@um.si.

Prenosi

Objavljeno

01.09.2008

Številka

Rubrika

Znanstveni članki

Kako citirati

Šterlek, A., & Fošnarič, S. (2008). Obremenjenost učencev zaradi neprimernega šolskega pohištva v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole. Revija Za Elementarno izobraževanje, 1(1/2), 15-24. https://journals.um.si/index.php/education/article/view/190