Obremenjenost učencev zaradi neprimernega šolskega pohištva v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole

  • Aleksandra Šterlek
  • Samo Fošnarič Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: telesna obremenjenost, učenci, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, antropometrija, bolečine

Povzetek

Namen raziskave je bil ugotavljanje telesne obremenjenosti učencev v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Zanimala so nas neujemanja med antropometrijskimi merami učencev in merami šolskega pohištva ter pojavljanje bolečin v vratnem in hrbtnem delu učencev. V raziskavo je bilo zajetih 100 slovenskih učencev od 1. do 3. razreda osnovne šole (48 učenk in 52 učencev). Izmerjene so bile antropometrijske mere učencev: kolenska višina, telesna višina, poplitealna višina in kavdalna dol`žina stegna, ki smo jih primerjali z višino stolov in miz, ki so jih učenci uporabljali. Raziskava je pokazala, da do neujemanj med antropometrijskimi merami učencev sicer pride, vendar pa še učenci v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole niso tako telesno obremenjeni kot kasneje v osnovni in srednji šoli.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Aleksandra Šterlek

Maribor, Slovenija.

Samo Fošnarič, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: samo.fosnaric@um.si.

Objavljeno
2008-09-01
Kako citirati
Šterlek A., & Fošnarič S. (2008). Obremenjenost učencev zaradi neprimernega šolskega pohištva v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole. Revija Za Elementarno izobraževanje, 1(1/2), 15-24. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/190
Rubrike
Znanstveni članki