Ulomki v vrtcu

  • Alenka Lipovec Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Darja Antolin Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Alenka Vaupotič
Ključne besede: predšoilska vzgoja, predšolski otroci, otroški vrtci, matematika, ulomki, pedagoški eksperimenti

Povzetek

V prispevku predstavljamo področje začetnih konceptov razumevanja racionalnih števil v vrtcu oz. vpeljevanje delov celot v vrtec. Na osnovi literature ugotavljamo, da je razvijanje zgodnjih konceptov ulomkov smiselno že v predšolskem obdobju, čeprav slovenski kurikul za vrtce te vsebine ne podpira. Pripravili smo nekatere kontekstualizirane naloge, ki so vključevale geometrijski in merljivi model ulomkov ter so se v tujini že izkazale kot učinkovite. V raziskavi, v katero smo vključili predšolske otroke, stare 5 let, so otroci naloge reševali individualno ob podpori odrasle osebe. Zanimalo nas je, kakšne so razlike pri reševanju nalog o delih celote med otroki, ki so imeli predhodne izkušnje z deli celot, in otroki, ki so se s to vsebino prvič srečali na končnem preverjanju en mesec po izvedenem eksperimentu z eksperimentalno skupino. Podatki, ki smo jih zbrali s pomočjo opazovalnega lista, so pokazali, da so otroci, ki so vsebino že poznali, naloge reševali brez večjih težav. Otroci iz eksperimentalne skupine so bili na končnem preverjanju sicer uspešnejši od otrok iz kontrolne skupine, ki so se s problemi spoprijemali prvič, kljub temu pa so tudi otroci iz kontrolne skupine prikazali dovolj znanja, da lahko sklepamo, da so bile naloge pripravljene primerno njihovi razvojni stopnji.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.
Objavljeno
2012-04-15
Kako citirati
Lipovec A., Antolin D., & Vaupotič A. (2012). Ulomki v vrtcu. Revija Za Elementarno izobraževanje, 5(1), 67-77. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/321
Rubrike
Znanstveni članki