Gibalna učinkovitost mestnih, primestnih in podeželskih otrok

  • Črtomir Matejek Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Jurij Planinšec Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: otrok, gibalni razvoj, gibalna aktivnost, gibalne sposobnosti, bivalno okolje

Povzetek

Namen raziskave je bil, ugotoviti, ali obstajajo razlike v gibalnih sposobnostih med mestnimi, primestnimi in podeželskimi otroki. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 451 otrok, od katerih je bilo 176 mestnih, 147 primestnih in 128 podeželskih, starih od šest do devet let, iz različnih osnovnih šol severovzhodne Slovenije. Pri meritvah gibalnih sposobnosti je bilo uporabljenih šest testov s področja eksplozivne moči, ravnotežja, vizualno-motorične koordinacije, hitrosti alternativnih gibov, koordinacije gibanja celega telesa in vzdržljivosti Razlike v gibalni učinkovitosti med otroki iz različnih bivalnih okolij so bile izračunane z analizo variance (ANOVA), statistično pomembnost razlik pa smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05, ki so bile natančneje opredeljene s pomočjo t. i. Scheffe post hoc preizkusa. Rezultati kažejo, da pri otrocih iz različnih bivalnih okolij obstajajo statistično značilne razlike v vseh gibalnih sposobnostih, razen pri sposobnosti ravnotežja. Raven gibalnih sposobnosti je najvišja pri mestnih otrocih, medtem ko je pri otrocih iz primestja in podeželja nekoliko nižja. Razlike so verjetno posledica številnih dejavnikov, med najpomembnejšimi so zagotovo še obstoječe socialno-ekonomske in kulturne razlike med mestnim, primestnim in podeželskim okoljem.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Črtomir Matejek, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: crtomir.matejek@um.si.

Jurij Planinšec, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: jurij.planinsec@um.si.

Objavljeno
2008-12-01
Kako citirati
Matejek Č., & Planinšec J. (2008). Gibalna učinkovitost mestnih, primestnih in podeželskih otrok. Revija Za Elementarno izobraževanje, 1(3/4), 5-12. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/201
Rubrike
Znanstveni članki