Učne oblike v osnovni šoli in obrnjeno učenje in poučevanje

  • Romina Plešec Gašparič Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
  • Milena Valenčič Zuljan Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: učinkovit pouk, učne oblike, didaktična inovacija, obrnjeno učenje in poučevanje

Povzetek

Z učinkovitim poukom je povezana množica dejavnikov, ki naj bi jih spremljali šolska politika, šola kot institucija in tudi vsak učitelj, čigar vloga je še zlasti pomembna pri dejavnikih, ki vplivajo na didaktično zasnovo pouka, med katerimi izpostavljamo organizacijo učnih oblik. V prispevku predstavimo raziskavo, v kateri smo proučevali stališča in izkušnje slovenskih osnovnošolskih učiteljev z načrtovanjem, izvajanjem in evalvacijo učnih oblik. Rezultati raziskave kažejo, da učitelji pozitivno vrednotijo učinkovitost individualne učne oblike. Med pomanjkljivostmi posrednih interaktivnih učnih oblik pa po mnenju učiteljev najbolj izstopa časovna neekonomičnost, zato v prispevku predstavljamo didaktično inovacijo, t. i. obrnjeno učenje in poučevanje, ki odpira možnost za njihovo pogostejšo uporabo.

Ključne besede: učinkovit pouk, učne oblike, didaktična inovacija, obrnjeno učenje in poučevanje

DOI: https://doi.org/10.18690/rei.12.3.267-290.2019
COBISS-ID: 12626249

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Romina Plešec Gašparič, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: romina.plesecgasparic@pef.uni-lj.si

Milena Valenčič Zuljan, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: milena.valencic-zuljan@pef.uni-lj.si.

Objavljeno
2019-11-28
Kako citirati
Plešec Gasparič R., & Valenčič Zuljan M. (2019). Učne oblike v osnovni šoli in obrnjeno učenje in poučevanje. Revija Za Elementarno izobraževanje, 12(3), 267-290. https://doi.org/10.18690/rei.12.3.267-290.2019
Rubrike
Znanstveni članki