Konstrukcija ženskog identiteta u poeziji Tina Ujevića
Povzetek
Nova prebiranja Ujevićevih besedil so omogočila analizo strukture jezikovnega diskurza o ženski in tudi analizo lingvističnih izrazov vrednostnih stališč o njej. V članku se avtorica posveti analizi ženske identitete, ki v kontekstu širšega diskurza osvetli številne podrobnosti Ujevićevih pogledov na ženske. S tem delom želimo izpostaviti pomembnost in vlogo ženske v njegovi poeziji in odstreti še en del njegove zapuščine. Od njegovih zgodnjih pesniških zbirk in rim do bolečih verzov in zrelih od so Ujevićeva dela prežeta z vilami in drugimi mitološkimi boginjami, ljubljenimi in nedosanjanimi ženskami, ki s svojo močjo vseprisotnosti skupaj ustvarijo glas ženske. Definiranje tega harmoničnega zvoka številnih žensk se kaže kot neobhodni del naracije in nosilec sporočila poezije.
Prenosi
Literatura
‒ ‒, 1957: Odabrane pjesme. Ur. Gvido Tartalja. Beograd: Prosveta.
______________________
Dragomir GAJEVIĆ, 1988: Tin Ujević u jugoslovenskoj književnoj kritici. Zagreb: Grafički zavod Hrvatske.
Ivana DRENJANČEVIĆ, 2018: Ujevićeva Kolajna tekstualnih dugova. Književna smotra 189/3, 25–34.
Sang Hun KIM, 2016: Odjeci kultura Dalekog istoka u djelu Tina Ujevića. Književna smotra 48/1, 103–110.
Milivoje MARKOVIĆ, 1962: Zaverenik bola i lepote. Uvod u razmišljanja o poeziji Tina Ujevića. Putevi 5, 15‒24.
Ljubisav MILOSAVLJEVIĆ, S. Valerija KLEM, 2008: Žene koje su menjale svet. Novi Sad: MK Panonia.
Vlatko PAVLETIĆ, 1959: Evokacija pred spomen-pločom Tina Ujevića. Izraz 11–12, 405‒415.
– –, 1964: Srpski i hrvatski pisci XX veka. Beograd: Prosveta.
Mirko PETI, 1981: O jeziku Ujevićeva pjesništva. Croatica: prinosi proučavanju hrvatske književnosti 11/12, 219–246.
Ante SELAK, 1992: Pjesmom pjesniku (metodski ogledi o Ujevićevoj poeziji). Zagreb: Školske novine.
Ante STAMAĆ, 2004: Tin Ujević o stanju duha dvadesetih godina. Dani hrvatskoga kazališta 30/1, 75‒84.
Zoran STARČEVIĆ, 1998: Lingvističko vrednovanje žene i struktura diskursa u poslovici i reklami. Srpski jezik 3, 409–425.
Ljiljana ŠARIĆ, 2007: Modernistička jezična svijest u Ujevićevom stvaralaštvu. Zadar: Croatica et Slavica Iadertina.
– –, 2006: Modernistički aspekti Ujevićević proznih zapisa: Montparnasse. Fluminensia 18/2, 133‒158.
Drago ŠIMUNDŽA, 1982: Odrazi vjere i nevjere u hrvatskoj književnosti: Tin Ujević – vječno traženje Boga. Crkva u svijetu 17/3, 240–276.
Stjepko TEŽAK, 1981: Otkloni od književnojezičke norme u pjesničkom jeziku Tina Ujevića. Croatica: prinosi proučavanju hrvatske književnosti 11/12, 293–305.
Novo TOMIĆ, 1981: Apsulutna žena u poeziji Tina Ujevića. Osvrt na Kolajnu, Lelek sebra i Pjesničke proze. Croatica: prinosi proučavanju hrvatske književnosti 11/12, 307–321.
Pavle ZORIĆ, 1962: Kritički eseji. Titograd: Grafički zavod.
Copyright (c) 2019 Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 mednarodno licenco.
Avtorske pravice
Članki so objavljeni pod pogoji mednarodne licence Creative Commons ATTRIBUTION-NONCOMMERCIAL 4.0 INTERNATIONAL (CC BY-NC). https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Plagiatorstvo
Slavia Centralis je nekomercialna in prosto dostopna mednarodna znanstvena revija. Kot taka je zavezana etičnim načelom glede zaupnosti, izvirnosti in intelektualne poštenosti. Kršenje avtorskih pravic in plagiatorstvo obravnava zelo resno, zaradi česar z ustrezno programsko opremo preverja morebitno podobnost z vsebino drugih besedil.
Avtorji morajo upoštevati naslednje:
Predloženo besedilo mora biti izvirni znanstveni članek. Vsi viri morajo biti korektno navedeni. Besedilo ne sme biti istočasno predloženo uredniški presoji drugih publikacij.
Za vključeno gradivo (citati, ilustracije, tabele ipd.) je treba pridobiti ustrezna dovoljenja, ki izhajajo iz avtorskih pravic.
Objava v reviji Slavia Centralia ne predvideva plačila.