Vloga likovne tehnike v likovnooblikovnih strategijah pri osnovnošolcih

  • Matjaž Duh Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Jerneja Herzog Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Lucija Gosak Osnovna šola Radlje ob Dravi
Ključne besede: likovno izražanje, risanje, likovnooblikovne strategije otrok, likovni tipi otrok, risarske likovne tehnike, računalniška risba

Povzetek

V prispevku predstavljamo izsledke kvalitativne raziskave, v kateri smo ugotavljali likovnooblikovne strategije, ki jih uporabljajo učenci pri izdelavi risbe z različnimi risarskimi tehnikami. Raziskovalni vzorec je predstavljalo šest učencev, starih med 10 in 11 let. S pomočjo študije primera smo opazovali, analizirali in preučevali ustvarjalno delo učencev pri različnih risarskih tehnikah, in sicer z ogljem, flomastrom in računalnikom v programu Slikar. Rezultati raziskave kažejo na to, da se likovnooblikovne strategije otrok spreminjajo glede na ponujeno risarsko tehniko. Spreminjale so se tako pri tradicionalnih risarskih tehnikah (oglje in flomaster) kot tudi pri bolj neobičajni risarski tehniki (računalnik). Razlike so se pojavljale med dečki in deklicami, predvsem se je to pokazalo pri tradicionalnih risarskih tehnikah, z ogljem in flomastrom, in sicer pri začetni fazi ustvarjalnega dela učencev.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Matjaž Duh, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: matjaz.duh@um.si.

Jerneja Herzog, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: jerneja.herzog@um.si.

Lucija Gosak, Osnovna šola Radlje ob Dravi

Radlje ob Dravi, Slovenija. E-pošta: gosak.lucija@gmail.com.

Objavljeno
2011-04-11
Kako citirati
Duh M., Herzog J., & Gosak L. (2011). Vloga likovne tehnike v likovnooblikovnih strategijah pri osnovnošolcih. Revija Za Elementarno izobraževanje, 4(1/2), 61-80. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/493
Rubrike
Znanstveni članki

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)

1 2 > >>