Doprinos aktivne poti v šolo k celostni gibalni/športni aktivnosti otrok in mladostnikov

  • Tanja Jerina Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
  • Rado Pišot Znanstveno-raziskovalno središče, Inštitut za kineziološke raziskave, Univerza na Primorskem
Ključne besede: aktivna pot, gibalna/športna aktivnost, merilnik pospeška, otroci, mladostniki

Povzetek

Vsakodnevna aktivna pot v šolo oziroma iz šole je lahko pomemben vir gibalne/ športne aktivnosti otrok in mladostnikov, nujno potrebne za njihov celostni razvoj in ohranjanje zdravja. Vendar pa je odnos med aktivno potjo v šolo oziroma iz šole ter gibalno/športno aktivnostjo otrok in mladostnikov še vedno nejasen. Namen članka je ugotoviti, ali aktivna pot v šolo oziroma iz šole vpliva na dvig gibalne/ športne aktivnosti otrok. S sistematičnim pregledom elektronskih baz podatkov, kot so MEDLINE, Google Scholar, ScienceDirect in Springerlink, smo v maju 2012 poiskali potencialno primerne članke in jih 18 vključili v pregled. Študije zajemajo otroke in mladostnike, stare od 5 do 16 let, in kvantitativno analizirajo odnos med aktivno potjo in gibalno/ športno aktivnostjo otrok. Kar 14 študij poroča, da so otroci in mladostniki, ki so na poti v šolo oziroma iz šole aktivni, bolj gibalno/športno aktivni kot tisti, ki se v šolo oziroma iz šole vozijo. Osem študij ugotavlja tudi pozitivne povezave med aktivno potjo in zmerno do visoko intenzivno gibalno/športno aktivnostjo otrok. Za podrobnejši vpogled na povezavo med aktivno potjo in gibalno/športno aktivnostjo otrok bi bilo potrebnih več longitudinalnih študij. Določitev enotnih kriterijev za spremljanje aktivne poti in gibalne/športne aktivnosti otrok ter spremljanje dejavnikov, ki vplivajo na odločitev za aktivno pot, bi pripomogla k medsebojni primerljivosti rezultatov posameznih študij in omogočila oblikovanje učinkovitih intervencijskih programov za spodbujanje aktivne poti med otroki in mladostniki.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Tanja Jerina, Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije

Koper, Slovenija. E-pošta: tanja.jerina@yahoo.com.

Rado Pišot, Znanstveno-raziskovalno središče, Inštitut za kineziološke raziskave, Univerza na Primorskem

Koper, Slovenija. E-pošta: rado.pisot@upr.zrs.si.

Objavljeno
2014-04-01
Kako citirati
Jerina T., & Pišot R. (2014). Doprinos aktivne poti v šolo k celostni gibalni/športni aktivnosti otrok in mladostnikov. Revija Za Elementarno izobraževanje, 7(1), 47-64. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/448
Rubrike
Znanstveni članki