Ocenjevanje kot dejavnik spodbujanja kompetence učenje učenja

  • Milena Ivanuš Grmek Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Barbara Rozman JVIZ Destrnik – Trnovska vas
  • Karin Bakračevič Vukman Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta
Ključne besede: osnovna šola, učenje učenja, ocenjevanje znanja, samoocenjevanje, povratna informacija

Povzetek

V prispevku predstavljamo kompetenco učenje učenja in vlogo učitelja pri spodbujanju njenega razvoja preko ocenjevanja in dajanja povratnih informacij. Poučevanje za učenje učenja vpliva na učiteljevo ravnanje v razredu, kar se kaže v večji odgovornosti in v spremenjenem odnosu do učencev. Od učiteljev zahteva drugačno pojmovanje lastnega znanja, poučevanja in učenja ter prispeva k večji avtonomnosti učencev. Med dejavniki učenja, na katere lahko vplivamo v šoli, smo izpostavili ocenjevanje in samoocenjevanje ter vsebino in oblike povratne informacije. Rezultati raziskave nas opozarjajo, da anketirani osnovnošolski učitelji večinoma ocenjujejo, da dejavnosti za spodbujanje učenja učenja izvajajo relativno pogosto, obstajajo pa razlike glede na delovne izkušnje učiteljev.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Milena Ivanuš Grmek, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: milena.grmek@um.si.

Barbara Rozman, JVIZ Destrnik – Trnovska vas

Destrnik, Slovenija. E-pošta: rozmanbarb@gmail.com.

Karin Bakračevič Vukman, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: karin.bakracevic@um.si.

Objavljeno
2014-06-01
Kako citirati
Ivanuš Grmek M., Rozman B., & Bakračevič Vukman K. (2014). Ocenjevanje kot dejavnik spodbujanja kompetence učenje učenja. Revija Za Elementarno izobraževanje, 7(2), 97-116. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/442
Rubrike
Znanstveni članki