Analiza razlogov za sodelovanje v tekmovanju mladih športnih plezalcev

  • Uroš Perko
  • Rado Pišot Znanstveno-raziskovalno središče, Inštitut za kineziološke raziskave, Univerza na Primorskem
Ključne besede: tekmovanja, športno plezanje, mlajše kategorije, vadba

Povzetek

Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kako mladi tekmovalci vrednotijo razloge za sodelovanje na tekmovanju v športnem plezanju. V ta namen smo anketirali 125 tekmovalk in tekmovalcev, rojenih od leta 2002. Otroci so tekmovali na tekmah Vzhodne in Zahodne lige v kategorijah mlajši cicibani/cicibanke in starejši cicibani/cicibanke. Podatke smo zbirali z anketnim vprašalnikom, sestavljenim iz vprašanj zaprtega tipa. Pridobljene podatke smo obdelali v programu SPSS. Izračunali smo aritmetično sredino, najmanjšo in najvišjo vrednost ter frekvence. Povprečna starost sodelujočih otrok je bila 8,9 leta. Rezultati so pokazali, da se največ mladih tekmovalcev tekem udeležuje z namenom pridobivanja novih izkušenj (42,4 %). Sledijo tisti, katerih glavni cilj je, da dobro plezajo (40,8 %). 14,4 otrok % se tekem udeležuje, da bi dosegli visoko uvrstitev, 2,4 % pa z željo po druženju. Če ne dosežejo vrha v tekmovalni smeri, je vseeno 19,2 % otrokom, 80,8 % pa je od rahlo do precej nezadovoljnih. Pri mladih plezalcih prevladuje notranja motivacija, saj sta večini najpomembnejše pridobivanje novih izkušenj in dobro plezanje. Če na tekmovanju ne dosežejo vrha smeri, tekme zapuščajo s slabim občutkom. Rezultate raziskave bi bilo smiselno upoštevati pri organizaciji tekem za mlajše kategorije.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Uroš Perko

Slovenija. E-pošta: uros.perko@siol.net.

Rado Pišot, Znanstveno-raziskovalno središče, Inštitut za kineziološke raziskave, Univerza na Primorskem

Koper, Slovenija. E-pošta: rado.pisot@zrs.upr.si.

Objavljeno
2014-12-01
Kako citirati
Perko U., & Pišot R. (2014). Analiza razlogov za sodelovanje v tekmovanju mladih športnih plezalcev. Revija Za Elementarno izobraževanje, 7(3/4), 179-190. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/436
Rubrike
Znanstveni članki