Analiza raziskav gibalne dejavnosti slovenskih osnovnošolskih otrok v zadnjih letih

  • Klavdija Strniša Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Branka Čagran Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: osnovnošolski učenci, gibalna dejavnost, vidiki proučevanja gibalne dejavnosti

Povzetek

V današnjem času je gibalna dejavnost izredno pomemben segment zdravega življenjskega sloga ne samo otrok, pač pa tudi odraslih. Tehnološki napredki nam omogočajo, da z manj gibanja pridemo do enakega cilja, za katerega je bila včasih potrebna veliko večja gibalna dejavnost posameznika. Prav tako hiter življenjski tempo in vse bolj sedeči življenjski slog vplivata na vse manjše gibalne dejavnosti ljudi. Analiza objavljenih znanstvenih člankov s področja gibalne dejavnosti osnovnošolskih učencev zajema 15 raziskav. Raziskave smo zajeli glede na izvor objave in pogostost citiranja. Razvidno je, da je najpogostejši segment proučevanja gibalne dejavnosti vidik spola otrok. Sicer pa raziskovalce zanimajo tudi učinki starosti, učnega uspeha, indeksa telesne mase, kraja bivanja, pogostosti in časa ukvarjanja z gibalno dejavnostjo, izobrazbe in gibalne dejavnosti staršev, pa tudi raven organiziranja dejavnosti (organizirana/neorganizirana), skratka tako zunanji kot notranji dejavniki gibalne dejavnosti otrok. Analiza objavljenih raziskav je pokazala, da gibalno dejavnost pogojuje mnogo notranjih in zunanjih dejavnikov. Višjo stopnjo gibalne dejavnosti pogosteje zasledimo pri dečkih ter pri mestnih otrocih v primerjavi s podeželskimi. Gibalno dejavnejši starši imajo gibalno dejavnejše otroke. Več anketiranih učencev se ukvarja z organiziranimi kot z neorganiziranimi oblikami vadbe.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Klavdija Strniša, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: klavdija.strnisa@gmail.com.

Branka Čagran, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: branka.cagran@um.si.

Objavljeno
2015-07-01
Kako citirati
Strniša K., & Čagran B. (2015). Analiza raziskav gibalne dejavnosti slovenskih osnovnošolskih otrok v zadnjih letih. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(3), 111-128. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/410
Rubrike
Znanstveni članki