Shematske vizualne reprezentacije potence

  • Darja Antolin Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Urška Lipovec Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta
Ključne besede: pouk matematike, reprezentacije, potenca, konceptualna slika

Povzetek

Vizualizacija matematičnih konceptov je učinkovita učna in poučevalna strategija. Znotraj pouka matematike je najbolj prisotna v t. i. slikovnem nivoju pouka, pri katerem je koncept predstavljen z grafično reprezentacijo. V prispevku preverjamo prisotnost shematske vizualne upodobitve potence 2³ pri gimnazijcih ter pri študentih, bodočih učiteljih matematike in bodočih učiteljih razrednega pouka (N = 483). Ugotovimo, da je ta vrsta reprezentacije prisotna le v malo več kot tretjini slik. Dodatno zaznamo, da so udeleženci mnogo bolj orientirani na podajanje rezultata kot na prikazovanje koncepta. Ob koncu predlagamo metodične napotke za vpeljevanje koncepta potence skozi strukturo ugnezdene cepitve, ki vodi k bolj konceptualnemu poznavanju tega sicer elementarnega matematičnega pojma.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Darja Antolin, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: darja.antolin@um.si.

Urška Lipovec, Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta

Študentka. Ljubljana, Slovenija. E-pošta: urska.lipovec@gmail.com.

Objavljeno
2015-12-01
Kako citirati
Antolin D., & Lipovec U. (2015). Shematske vizualne reprezentacije potence. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(4), 143-158. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/400
Rubrike
Znanstveni članki