Kako učitelji kemije udejanjajo svoje potrebe profesionalnega razvoja v sistemu nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja

  • Darinka Sikošek Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko
  • Branka Čagran Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: nadaljnje izobraževanje in usposabljanje učiteljev, kompetence vseživljenjskega učenja, Katalog programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, učitelji kemije

Povzetek

Osnovni namen nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja kot oblike vseživljenjskega učenja je zagotavljanje profesionalnega razvoja in strokovne ter osebnostne rasti različnih poklicnih profilov, tudi učiteljev. Prav vrsta in kakovost programov, namenjenih nadaljnjemu izobraževanju in usposabljanju strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, posebej učiteljem kemije, predstavlja osrednjo temo pričujočega prispevka. Izhajajoč iz rezultatov opravljene empirične raziskave, ki smo jo izvedli na vzorcu učiteljev kemije v slovenskih osnovnih in srednjih šolah, ugotavljamo, da je želja po razvoju kompetenc poglavitno gibalo (lat. nervus rerum) njihove udeležbe v programih iz Kataloga programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja, glavno oviro pa predstavlja neustrezen čas izvedbe programov (glede pedagoških obveznosti učiteljev). Seveda se učitelji najpogosteje udeležujejo posodobljenih programov, kakor tudi programov izven Kataloga.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Darinka Sikošek, Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko

Maribor, Slovenija. E-pošta: darinka.sikosek@guest.arnes.si.

Branka Čagran, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: branka.cagran@um.si.

Objavljeno
2016-06-01
Kako citirati
Sikošek D., & Čagran B. (2016). Kako učitelji kemije udejanjajo svoje potrebe profesionalnega razvoja v sistemu nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(3), 75-88. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/351
Rubrike
Znanstveni članki

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)