Pojmovanje pomena izobraževanja za študente ob začetku študija

  • Radmila Burkovičová Univerza Ostrava, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: pomen izobraževanja, definicija izobraževanja, usposabljanje vzgojiteljev, predšolska vzgoja

Povzetek

Članek preučuje, kako študenti na začetku svojega študija pojmujejo in utemeljujejo pomen izobraževanja. V predstavljeni raziskavi, ki je potekala od 2018/2019 do 2021/2022, je sodelovalo 57 študentov dodiplomskega študijskega programa Predšolska vzgoja. Raziskava temelji na priročnem vzorčenju. Uporabljen je bil kvalitativni pristop, ustne izjave udeležencev so bile po glasovnem posnetku prepisane v besedilo.  Na osnovi kodiranja besedil smo prepoznali dva sklopa, in sicer pomen izobraževanja (kategorija osebni cilji) in osebno opredelitev izobraževanja (kategorije: povezava s kontekstom; od posameznika k družbi; kontekst zgodovinskega razvoja; razvoj osebnosti in evolucija; bistvo; načini usvajanja; vrednote; skozi prizmo sedanjosti; Dionizovo pojmovanje; splošni pregled; dvoumne opredelitve).

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Berger, P. L. and Luckmann, T. (1999). Sociální konstrukce reality. Kapitola Společnost jako objektivní realita [The Social Construction of Reality. Chapter Society as Objective Reality], 51-127. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury [Centre for the Study of Democracy and Culture.]
Buben, M. M., Kučera, R., and Kukla, O. A. (1995). Svatí spojují národy: portréty evropských světců. [Saints unite Nations: Portraits of European Saints.] Prague: Panevropa.
CSO (2019). Proměny věkového složení obyvatelstva ČR - 2001-2050. [Changes in the Age Composition of the Population of the Czech Republic - 2001-2050.] Prague: Czech Statistical Office. https://www.czso.cz/documents/10180/92011146/13015819a.pdf/1ef6814b-50–bc-47d2-a63b-4781849d9e83?version=1.2 (10. 3. 2022)
Goetze, W. (2000). Bildungsmarketing. Bern: h.e.p. Verlag.
Havlík, R. and Koťa, J. (2002). Sociologie výchovy a školy. [Sociology of Education and School]. Prague: Portal.
Kožuh V., and Plazar J. (2021). Pregled vrednotenj naravoslovnega znanja v prvním vzgojno-izobraževalnem období osnovne šole. (An Overview of Science Knowledge Evaluation in the First Three Grades of Elementary School). Journal of Elementary Education, 14(2), 57–80. https://doi.org/10.18690/rei.14.2.257-280.2021. (10. 3. 2022)
Kobeš, P. (2022). Migrace, menšiny a cizinci v ČR v roce 2021. [Migration, Minorities and Foreigners in the Czech Republic in 2021] https://infocizinci.cz/cr/migrace-mensiny-a-cizinci-v-cr-2021 (10. 3. 2022).
Lopez, R., and T. Wang. (2006). Addressing the Education Puzzle: The Distribution of Education and Economic Reform. Washington DC: The World Bank.
McGuire, W. J., and C. McGuire. (1981). The Spontaneous Self-concept as Affected by Personal Distinctiveness. In M. D. Lynch, A. Norem-Hebeisen, and K. J. Gerden (Eds.) Self-concept Advances in Theory and Research (pp. 147-171). Cambridge, MA: Ballinger.
Mejer, L. Turchetti, P., and Gere, E. (2011). Trends in European Education during the Last Decade. Brussels: European Commission. https://edz.bib.uni-mannheim.de/edz/pdf/statinf/1–1/KS-SF-11-054-EN.PDF (10. 3. 2022)
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. [Qualitative Approach and Methods in Psychological Research.] Prague: Grada.
Moldan, B. (2003). Ne/udržitelný rozvoj. Ekologie - hrozba i naděje. [Non/sustainable development. Ecology - Threat and Hope.] Prague: Karolinum.
MŠMT. (2022a). Act No. 563/2004 Sb., Czech Republic (CZ) on pedagogical staff. https://www.–msmt.cz/dokumenty-3/novela-zakona-o-pedagogickych-pracovnicich (10. 3. 2022)
MŠMT (2022b). The School Act No. 561/2004 Sb., Czech Republic (CZ). https://www–.msmt.cz/dokumenty/skolsky-zakon-ve-zneni-ucinnem-ode-dne-1-2-2022 (15. 6. 2022)
Mužík, J., Löwenhöfferová, R. and P. Krpálek. (2020). Univerzitní vzdělávání v minulosti, současnosti a budoucnosti. [University Education in the Past, Present and Future.] Prague: Professional Publishing s. r. o.
OECD. (2001). The Well-being of Nations. https://www.oecd-ilibrary.org/education/the-well-being-of-nations_9789264189515-en (10. 3. 2022)
Průcha, J. (2005). Moderní pedagogika. [Modern Pedagogy.] Prague: Portal.
Sak, P., Mareš, J., Nová, H., Richter, V. and Saková, K. (2007). Člověk a vzdělání v informační společnosti. [Man and Education in the Information Society.] Prague: Portal.
Skalková, J. (1999). Obecná didaktika. [General Pedagogy.] Prague: ISV.
Suchodolski, B. (2003). The Uses of Social Science. New York: Routledge.
Šindić, A., Barbarev, K., Gavriloski, M. and Lepičnik Vodopivec, J. (2021). Predisposition Towards Sustainable Behaviour Among Students in the Pre-school Education Study Programme. Journal of Elementary Education, 14(3), 357–372.
Objavljeno
2022-09-23
Kako citirati
Burkovičová R. (2022). Pojmovanje pomena izobraževanja za študente ob začetku študija . Revija Za Elementarno izobraževanje, 15(3), 377-392. https://doi.org/10.18690/rei.15.3.377-392.2022
Rubrike
Znanstveni članki