Survival Camps in Nature as a Form of Social Skills Training

  • Matej Vukovič Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: mladostniki, socialne veščine, trening, preživetje, skupina

Povzetek

Tabori preživetja v naravi kot oblika treningov socialnih veščin. Namen prispevka je predstaviti tabore preživetja v naravi, kot obliko treninga socialnih veščin. Tabori so namenjeni predvsem mladostnikom z vedenjskimi in čustvenimi težavami. Vsebujejo veliko vsakodnevnih socialnih veščin, kjer sta pomembna tako skupina kot posameznik v skupini. Socialne veščine so ene od mnogih veščin, ki jih »učimo« na taborih preživetja. Udeleženci spoznavajo vsebine, metode in veščine ter krepijo kompetence, ki jim pomagajo pri boljšemu vključevanju in delovanju v družbi. Predstavili bomo v kolikšni meri in na kakšen način se na taborih preživetja krepijo socialne veščine mladostnikov, kako mladostniki pridobivajo življenjsko pomembne izkušnje in kompetence ter razvijajo lastne potenciale.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Adler, E. (2013). Socialne veštine. Novi Sad: Psihopolis.

Berdajs, A. (2017). Vodenje in (neprofitni) menedžment v socialni pedagogiki. In Marovič, M. and Sinjur, A. (eds.), Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov (pp. 89–108). Koper: Založba Univerze na Primorskem.

Bogdan Zupančič, A. and Krajnčan, M. (2019). Odnosna kompetenca strokovnih delavcev v osnovni šoli. Didactica Slovenica - Pedagoška obzorja, 34(1), 58–72.

Gomezel, A. and Kobolt, A., (2012), Vpliv družine na mladostnikovo identiteto. Socialna pedagogika, 16(4), 323–354.

Lekić, K., Tratnjek, P., Tacol, A. and Konec Jurčič, N. (2011). To sem jaz, verjamem vase: priročnik za fante in punce: 10 korakov do boljše samopodobe. Celje: Zavod za zdravstveno varstvo.

Kožar, D. and Vukovič, M., (2018). Tabori preživetja v naravi. Interno gradivo.

Krajnčan, M. (2007). Osnove doživljajske pedagogike. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Krajnčan, M. (2017). Doživljajska pedagogika na samotnem otoku v svetilniku – učinki specifičnega prostora. In G. Meško and D. Zorc Maver (EDS.), Za človeka gre! Zbornik posvečen Vinku Skalarju (pp. 113–128). Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani, Fakulteta za varnostne vede Univerze v Mariboru.

Marovič, M. (2017). Participacija v vzgojnih zavodih z vidika otroka/mladostnika. Doktorska disertacija. Koper: UP PEF.

Mesec, B. (2009). Evalvacijsko raziskovanje. Retrieved from: https://sites.google.com/site/kvalitativnametodologija/ (Accessed: 25th April, 2020).

Metelko Lisec, T. (2004). Socialne veščine – orodje za večjo socialno uspešnost. Socialna pedagogika, 8(1), 97-112.

Možina, S., Kavčič, B., Tavčar. M., Pučko. D., Ivanko. Š., Lipičnik. B., Gričar. J., Repovž. L., Vizjak. A., Vahčič. A., Rus. V. and Bohinc. R. (1994). Management. Radovljica: Didakta.

Mrhar Prelić, D. (2019). Prisoner Resettlement in Slovenia. In F. Dünkel, I. Pruin, A. Storgaard and J. Weber (Eds.), Prisoner Resettlement in Europe (pp. 296–312). Abingdon, Oxon. & New York: Routledge.

Pipan, M. (2008). Kako izvajati projektno delo z mladimi. In A. Kobolt (ed.), Učenje na odru življenja: projektno delo z ranljivimi skupinami mladih (pp. 50–73). Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Rozman, U. (2006). Trening socialnih veščin. Nova Gorica: Educa.

Schoder, J. and Kettiger, D. (2001). Wirkungsorientierte Steuerung in der sozialen Arbeit. Ergebnisse

einer internationalen Recherche in den USA, den Niederlanden und der Schweiz. Retrieved from https://www.bmfsfj.de/blob/94874/1d0bc7c9fc6941228f54de724888e32–1/prm-23998-sr-band-229-data.pdf (Accessed: 7th May 2020).

Velkov, T., Klobučar, A. and Pahovič L. (1998): Vpliv interakcijskih iger na sprejetost in medsebojno vrednotenje učencev. Socialno delo. 37(1), 49–64.

Zupančič, M. and Svetina, M. (2004). Socialni razvoj v mladostništvu. In L. Marjanovič Umek and M. Zupančič (eds.), Razvojna psihologija (pp. 589–611). Ljubljana: ZIFF.

Objavljeno
2021-08-02
Kako citirati
Vukovič M. (2021). Survival Camps in Nature as a Form of Social Skills Training. Revija Za Elementarno izobraževanje, 14(Spec.Iss), 129-151. https://doi.org/10.18690/rei.14.Spec.Iss.129-151.2021
Rubrike
Znanstveni članki