Pojmovanje pomena izobraževanja za študente ob začetku študija
DOI:
https://doi.org/10.18690/rei.15.3.377-392.2022Ključne besede:
pomen izobraževanja, definicija izobraževanja, usposabljanje vzgojiteljev, predšolska vzgojaPovzetek
Članek preučuje, kako študenti na začetku svojega študija pojmujejo in utemeljujejo pomen izobraževanja. V predstavljeni raziskavi, ki je potekala od 2018/2019 do 2021/2022, je sodelovalo 57 študentov dodiplomskega študijskega programa Predšolska vzgoja. Raziskava temelji na priročnem vzorčenju. Uporabljen je bil kvalitativni pristop, ustne izjave udeležencev so bile po glasovnem posnetku prepisane v besedilo. Na osnovi kodiranja besedil smo prepoznali dva sklopa, in sicer pomen izobraževanja (kategorija osebni cilji) in osebno opredelitev izobraževanja (kategorije: povezava s kontekstom; od posameznika k družbi; kontekst zgodovinskega razvoja; razvoj osebnosti in evolucija; bistvo; načini usvajanja; vrednote; skozi prizmo sedanjosti; Dionizovo pojmovanje; splošni pregled; dvoumne opredelitve).
Prenosi
Literatura
Buben, M. M., Kučera, R., and Kukla, O. A. (1995). Svatí spojují národy: portréty evropských světců. [Saints unite Nations: Portraits of European Saints.] Prague: Panevropa.
CSO (2019). Proměny věkového složení obyvatelstva ČR - 2001-2050. [Changes in the Age Composition of the Population of the Czech Republic - 2001-2050.] Prague: Czech Statistical Office. https://www.czso.cz/documents/10180/92011146/13015819a.pdf/1ef6814b-50–bc-47d2-a63b-4781849d9e83?version=1.2 (10. 3. 2022)
Goetze, W. (2000). Bildungsmarketing. Bern: h.e.p. Verlag.
Havlík, R. and Koťa, J. (2002). Sociologie výchovy a školy. [Sociology of Education and School]. Prague: Portal.
Kožuh V., and Plazar J. (2021). Pregled vrednotenj naravoslovnega znanja v prvním vzgojno-izobraževalnem období osnovne šole. (An Overview of Science Knowledge Evaluation in the First Three Grades of Elementary School). Journal of Elementary Education, 14(2), 57–80. https://doi.org/10.18690/rei.14.2.257-280.2021. (10. 3. 2022)
Kobeš, P. (2022). Migrace, menšiny a cizinci v ČR v roce 2021. [Migration, Minorities and Foreigners in the Czech Republic in 2021] https://infocizinci.cz/cr/migrace-mensiny-a-cizinci-v-cr-2021 (10. 3. 2022).
Lopez, R., and T. Wang. (2006). Addressing the Education Puzzle: The Distribution of Education and Economic Reform. Washington DC: The World Bank.
McGuire, W. J., and C. McGuire. (1981). The Spontaneous Self-concept as Affected by Personal Distinctiveness. In M. D. Lynch, A. Norem-Hebeisen, and K. J. Gerden (Eds.) Self-concept Advances in Theory and Research (pp. 147-171). Cambridge, MA: Ballinger.
Mejer, L. Turchetti, P., and Gere, E. (2011). Trends in European Education during the Last Decade. Brussels: European Commission. https://edz.bib.uni-mannheim.de/edz/pdf/statinf/1–1/KS-SF-11-054-EN.PDF (10. 3. 2022)
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. [Qualitative Approach and Methods in Psychological Research.] Prague: Grada.
Moldan, B. (2003). Ne/udržitelný rozvoj. Ekologie - hrozba i naděje. [Non/sustainable development. Ecology - Threat and Hope.] Prague: Karolinum.
MŠMT. (2022a). Act No. 563/2004 Sb., Czech Republic (CZ) on pedagogical staff. https://www.–msmt.cz/dokumenty-3/novela-zakona-o-pedagogickych-pracovnicich (10. 3. 2022)
MŠMT (2022b). The School Act No. 561/2004 Sb., Czech Republic (CZ). https://www–.msmt.cz/dokumenty/skolsky-zakon-ve-zneni-ucinnem-ode-dne-1-2-2022 (15. 6. 2022)
Mužík, J., Löwenhöfferová, R. and P. Krpálek. (2020). Univerzitní vzdělávání v minulosti, současnosti a budoucnosti. [University Education in the Past, Present and Future.] Prague: Professional Publishing s. r. o.
OECD. (2001). The Well-being of Nations. https://www.oecd-ilibrary.org/education/the-well-being-of-nations_9789264189515-en (10. 3. 2022)
Průcha, J. (2005). Moderní pedagogika. [Modern Pedagogy.] Prague: Portal.
Sak, P., Mareš, J., Nová, H., Richter, V. and Saková, K. (2007). Člověk a vzdělání v informační společnosti. [Man and Education in the Information Society.] Prague: Portal.
Skalková, J. (1999). Obecná didaktika. [General Pedagogy.] Prague: ISV.
Suchodolski, B. (2003). The Uses of Social Science. New York: Routledge.
Šindić, A., Barbarev, K., Gavriloski, M. and Lepičnik Vodopivec, J. (2021). Predisposition Towards Sustainable Behaviour Among Students in the Pre-school Education Study Programme. Journal of Elementary Education, 14(3), 357–372.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2022 Radmila Burkovičová

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.