Structural Differences in the Self-determination of Upper Secondary Students with and without Disabilities in Vocational Education

  • Marta Licardo Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Majda Schmidt Krajnc Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: samoodločanje, poklicno izobraževanje, dijaki s posebnimi potrebami, šolski uspeh, spol

Povzetek

Strukturalne razlike v samoodločanju dijakov s posebnimi potrebami in brez posebnih potreb v srednjem strokovnem in poklicnem izobraževanju. Namen raziskave je analizirati razlike v samoodločanju med dijaki s posebnimi potrebami in dijaki brez posebnih potreb ter razlike v samoodločanju obeh skupin dijakov glede na šolski uspeh in spol. Dijaki so bili izenačeni z metodo parov glede na starost, spol in izobraževalni program (n = 122 oz. 61 parov). Rezultati kažejo, da imajo dijaki s posebnimi potrebami nižjo raven samoodločanja kot njihovi vrstniki brez posebnih potreb. Analiza razlik glede na spol je pokazala, da imajo dekleta s posebnimi potrebami najnižjo raven samoodločanja. Analiza razlik glede na šolski uspeh pa kaže, da imajo dijaki z višjim šolskim uspehom ne glede na posebne potrebe višjo raven samoodločanja kot dijaki z nižjim šolskim uspehom. Rezultati raziskave osvetlijo pomembna področja za intervencijo, zlasti pri skupini dijakov s posebnimi potrebami.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Marta Licardo, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: marta.licardo@um.si.

Majda Schmidt Krajnc, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: majda.schmidt@um.si.

Objavljeno
2016-06-01
Kako citirati
Licardo M., & Schmidt Krajnc M. (2016). Structural Differences in the Self-determination of Upper Secondary Students with and without Disabilities in Vocational Education. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(3), 35-52. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/349
Rubrike
Znanstveni članki