Manager za zdravje-Modna muha ali nuja za podjetja

  • Simona Šarotar Žižek Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija https://orcid.org/0000-0002-8210-1512
  • Živa Veingerl Čič Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija https://orcid.org/0000-0002-0778-1730
  • Urban Šebjan Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija
Ključne besede: zdravje, psihično dobro počutje, zaposleni, manager za zdravje, promocija zdravja management zdravja

Povzetek

Človeški kapital je nevidno premoženje, ki doprinese k višanju inovativnosti, produktivnosti ter k višji zaposljivosti in predstavlja individualno značilnost posameznika ne glede na starostno obdobje. Pomen človeškega kapitala v družbi so že v letu 1995 potrdile analize Svetovne banke, ki so pokazale, da človeški kapital predstavlja v visoko razvitih državah povprečno 67% celotnega bogastva države in presega delež fizičnega kapitala. Zato staranje ljudi skupaj s skrbjo za njihovo zdravje in posledično dobro počutje predstavlja pomemben izziv; njegovo obvladovanje ali ne-obvladovanje pa bo imelo ekonomske in socialne posledice. Eden izmed načinov obvladovanja zdravja, varnosti na delovnem mestu in dobrega počutja je zagotovo oblikovanje funkcije managerja za zdravje v podjetju, katerega skrb se bo nanašala na aktivnosti, ki so usmerjene na človeka (zaposlenega), na njegovo telo, dušo in duha. Osnovna naloga managerja za zdravje so naložbe v povečano zdravstveno motivacijo zaposlenih, spodbujanje delovnega vzdušja in povečanje socialnih kompetenc. Rezultat je klasična win-win situacija za zaposlene z zagotavljanjem večjega fizičnega in psihičnega dobrega počutja, ki se odraža v nižji stopnji stresa na delovnem mestu. 

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Simona Šarotar Žižek, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija

Maribor, Slovenija: simona.sarotar-zizek@um.si

Živa Veingerl Čič, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija

Maribor, Slovenija: zivana.veingerl1@um.si

Urban Šebjan, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija

Maribor, Slovenija: urban.sebjan@um.si

Objavljeno
2022-03-14
Kako citirati
Šarotar Žižek S., Veingerl Čič Živa, & Šebjan U. (2022). Manager za zdravje-Modna muha ali nuja za podjetja. Anali PAZU HD, 3(1), 17-38. https://doi.org/10.18690/analipazuhd.3.1.17-38.2017
Rubrike
Articles