Protected Food & Wine Products as a Driving Force for Creativity and Innovation of Gastronomy Tourism Development

Case of Slovenia and Hungary

  • Aleš Gačnik Univerza na Primorskem, Center za gastronomijo in kulturo vina, Fakulteta za turistične študije Turistica, Katedra za kulturni turizem
  • Mihály László Vörös Edutus University, Department of Economic Sciences, HELIA Research Group
Ključne besede: gastronomska dediščina, gastronomski turizem, zaščiteni kmetijski pridelki in živila, turistične atrakcije, čezmejni razvoj

Povzetek

Zaščitena živila in vina kot gonilna sila kreativnosti in inovativnosti razvoja gastronomskega turizma: primer Slovenije in Madžarske. Svetovne turistične statistike kažejo, da je več kot tretjina turistične porabe namenjena hrani. Visokokakovostna lokalna hranain vino postajajo posebna gonilna sila razvoja turizma tako v mestih kot na podeželju. Turiste vse bolj zanima udeležba nagastronomskih prireditvah s hrano, vini in drugimi gastronomskimi posebnostmi, sejmi, tržnice z lokalnimi kmetijskimi proizvodi in degustacije kakovostnih prehrambenih izdelkov. Gastronomski turizem se razvija kot nov turistični produkt. Dosedanje raziskave so pokazale, da številni tradicionalni zaščiteni kmetijski pridelki, živila, jedi in vina, zaščiteni znotraj evropskih shem kakovosti ali z nacionalnimi označbami, niso bili uspešno promovirani in prepoznani na domačem ali tujem trgu. V članku želimo izpostaviti, da je potrebno tipične, tradicionalne kmetijske pridelke, živila, jedi in vina, kot pomembne gastronomsko turistične atrakcije, pred promocijo najprej znanstveno raziskati. Predlagamo nove načine gastronomsko turistične promocije, ki temeljijo na izboljšanem portfelju teritorialnega trženja, ki ustvarja dodano vrednost za mala in srednja podjetja, kar zagotavlja napredek za prehod od kakovosti k odličnosti.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Aleš Gačnik, Univerza na Primorskem, Center za gastronomijo in kulturo vina, Fakulteta za turistične študije Turistica, Katedra za kulturni turizem

Aleš Gačnik je doktor etnoloških znanosti in sociolog kulture. Poučuje kot docent na Univerzi na Primorskem, Fakulteti za turistične študije – Turistici v Portorožu. Med leti 2012 – 2017 je bil predstojnik Katedre za kulturni turizem in kulturno dediščino, od leta 2017 dalje pa namestnik predstojnika Katedre za kulturni turizem, pridružene v UNESCO univerzitetni mreži »Kultura, turizem, razvoj« (Sorbona, Pariz). Je ustanovitelj in vodja Centra za gastronomijo in kulturo vina Univerze na Primorskem. Njegova raziskovalna področja so dediščinski / kulturni turizem in kulturna dediščina, vinski / kulinarični / gastronomski turizem, razvoj turizma na podeželju. muzeji / muzeologija in turizem, kultura mask in turizem… Je urednik ali sourednik večih znanstvenih, strokovnih in umetniških monografij ter avtor oz. soavtor številnih znanstvenih prispevkov in člankov, ki so bili objavljeni v domačih in tujih znanstvenih revijah / založbah Bil je tudi vodja ali član organizacijskih odborov več domačih in mednarodnih znanstvenih konferenc, poletnih šol ter raziskovalnih taborov. Je ekspertni član Mednarodnega inštituta za gastronomijo, kulturo, umetnost in turizem (Barcelona, Španija) ter član ekspertne skupine za izbor najboljših gostiln na Slovenskem. Prejemnik večih nacionalnih in mednarodnih nagrad in priznanj.

Portorož, Slovenija. E-pošta: ales.gacnik@fts.upr.si.

Mihály László Vörös, Edutus University, Department of Economic Sciences, HELIA Research Group

Budimpešta. Madžarska.

Objavljeno
2020-05-22
Kako citirati
Gačnik A., & Vörös M. L. (2020). Protected Food & Wine Products as a Driving Force for Creativity and Innovation of Gastronomy Tourism Development. Agricultura Scientia, 15(1/2), 19-34. https://doi.org/10.18690/agricultura.15.1-2.19-34.2018
Rubrike
Articles