Protected Food & Wine Products as a Driving Force for Creativity and Innovation of Gastronomy Tourism Development
Case of Slovenia and Hungary
Povzetek
Zaščitena živila in vina kot gonilna sila kreativnosti in inovativnosti razvoja gastronomskega turizma: primer Slovenije in Madžarske. Svetovne turistične statistike kažejo, da je več kot tretjina turistične porabe namenjena hrani. Visokokakovostna lokalna hranain vino postajajo posebna gonilna sila razvoja turizma tako v mestih kot na podeželju. Turiste vse bolj zanima udeležba nagastronomskih prireditvah s hrano, vini in drugimi gastronomskimi posebnostmi, sejmi, tržnice z lokalnimi kmetijskimi proizvodi in degustacije kakovostnih prehrambenih izdelkov. Gastronomski turizem se razvija kot nov turistični produkt. Dosedanje raziskave so pokazale, da številni tradicionalni zaščiteni kmetijski pridelki, živila, jedi in vina, zaščiteni znotraj evropskih shem kakovosti ali z nacionalnimi označbami, niso bili uspešno promovirani in prepoznani na domačem ali tujem trgu. V članku želimo izpostaviti, da je potrebno tipične, tradicionalne kmetijske pridelke, živila, jedi in vina, kot pomembne gastronomsko turistične atrakcije, pred promocijo najprej znanstveno raziskati. Predlagamo nove načine gastronomsko turistične promocije, ki temeljijo na izboljšanem portfelju teritorialnega trženja, ki ustvarja dodano vrednost za mala in srednja podjetja, kar zagotavlja napredek za prehod od kakovosti k odličnosti.