Identity Code: Plurality, Binary, Zero
Povzetek
Članek obravnava koncept identitete v romanu Olge Tokarczuk Beguni. Upoštevane so pluralne, binarne in ničelne identitete. Prikazano je, kako se omenjeni koncept odraža v literaturi, obenem pa so izpostavljeni tudi elementi filozofije in kulturologije, saj so prav tako pomembni za razumevanje romana. Prikazana je povezava med binarno in pluralno identiteto ter fizično oz. psihično razcepljenostjo posameznika. Obravnavani so odrazi ničelne identitete in možni vzroki za njen nastanek. Pri tem tipu je eden ključnih dejavnikov občutek brezbrižnosti. Določen je tudi pomen osnovnih opozicij za oblikovanje lastnega jaza. Predlagana je nova shema oblikovanja identitete, ki temelji na primarni potrebi po samoobrambi. Posebna pozornost je namenjena naslovu romana, njegovim prevodnim možnostim in povezavam. Prikazani so tudi dejavniki, ki vplivajo na identiteto, npr. preusmeritev pozornosti, kriza, želja, sprememba prioritet, prevrednotenje vrednot, težnja po poenostavljanju.
Prenosi
Literatura
Karina JARZYŃSKA, 2020: Wywoływanie duszy. Olgi Tokarczuk gra na wielu religiach. Ruch literacki 5/362, 505–528.
Krzysztof HOFFMAN, 2019: Always towards, not from-to. Experiment, travel, and deconstruction in “Flights” by Olga Tokarczuk. Czas kultury 3, 113–120.
Cambridge Dictionary. https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/identity (8.2.2023).
Jolanta KOCIUBA, 2016: Kulturowe tło dysfunkcji tożsamości jesdnostki. Kultura i wartości 18, 15–35.
Krzysztof KWAPIS, Elwira BRYGOŁA, 2013: Tożsamość osobista w ujęciu emotywnorefleksyjnym: zawartość, funkcje i procesy kształtowania tożsamości. Opuscula sociologica 4, 33–49.
Anna LARENTA, 2014: Labirynt jako przestrzeń mityczna w “Biegunach” Olgi Tokarczuk. Białostockie studia literaturoznawcze 5, 341–356.
Suminto A. SAYUTI, 2020: Literature as a field of identity construction. Advances in Social Science, Education and Humanities Research 461, 311.
Olga TOKARCZUK, 2009: Bieguni. Kraków.
The New Your Times, 2018. https://www.nytimes.com/2018/05/22/books/booker-international-winner-olga-tokarczuk.html (8.2.2023).
Barbara TRYGAR, 2015: Post-fenomenologiczna narracja w powieści “Bieguni” Olgi Tokarczuk. Tematy i konteksty 5/10, 18–30.
Jacek TRZEBUNIAK, 2012: Koncepcja czasu w buddyzmie tybetańskim na podstawie tantry Kalaczakry. Magazyn antropologiczno-spoeczno-kulturowy 16, 111–121.
Katarzyna WASZCZYŃSKA, 2014: Wokół problematyki tożsamości. Rocznik Towarzystwa Naukowego Płockiego 6, 48–73.
Николай КИЯЩЕНКО, 2013: Нулевая идентичность. Философия и культура 12/72, 1747–1756. [Nikolai KIYASHCHENKO, 2013: Nulevaya identichnost. Filosofiya i kultura 12/72, 1747–1756.]
Мадлен ШУЛЬГУН, 2016: Ідентичність постмодерної людини: “фланер” у сучасному травелозі та романі-подорожі (Патрік Модіано “Одного разу вночі”, Ольга Токарчук “Бігуни”. Слово і час 12, 83–89. [Madlen SHULHUN, 2016: Identychnist postmodernoi liudyny: “flaner” u suchasnomu travelozi ta romani-podorozhi (Patrik Modiano “Odnoho razu vnochi”, Olha Tokarchuk “Bihuny”). Slovo i chas 12, 83–89.]
Мадлен ШУЛЬГУН, 2019: Тілесність як екзистенційний пошук себе: О. Токарчук “Бігуни”. Сучасні літературознавчі студії 16, 208–213. [Madlen SHULHUN, 2019: Tilesnist yak ekzystentsiinyi poshuk sebe: O. Tokarchuk “Bihuny”. Suchasni literaturoznavchi studii 16, 208–213.]
Copyright (c) 2024 Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 mednarodno licenco.
Avtorske pravice
Avtorji sprejetih prispevkov ohranijo avtorske pravice svojega besedila, obenem pa uredništvu revije Slavia Centralis priznavajo pravico do elektronske distribucije prispevka. Avtorji lahko svoje besedilo (v natisnjeni ali elektronski verziji) ponovno objavijo zgolj ob navedbi prvotne objave v reviji Slavia Centralis. Avtorji lahko objavljeno besedilo dodajo tudi na osebno spletno stran, oddelčno spletno stran ali na institucionalne repozitorije.
Plagiatorstvo
Slavia Centralis je nekomercialna in prosto dostopna mednarodna znanstvena revija. Kot taka je zavezana etičnim načelom glede zaupnosti, izvirnosti in intelektualne poštenosti. Kršenje avtorskih pravic in plagiatorstvo obravnava zelo resno, zaradi česar z ustrezno programsko opremo preverja morebitno podobnost z vsebino drugih besedil.
Avtorji morajo upoštevati naslednje:
Predloženo besedilo mora biti izviren znanstveni članek. Vsi viri morajo biti korektno navedeni. Besedilo ne sme biti istočasno predloženo uredniški presoji drugih publikacij.
Za vključeno gradivo (citati, ilustracije, tabele ipd.) je treba pridobiti ustrezna dovoljenja, ki izhajajo iz avtorskih pravic.
Objava v reviji Slavia Centralia ne predvideva plačila.