Kozmopolitizem kot identiteta Aleša Debeljaka
Povzetek
Koncepta lokalnega in globalnega danes pomenita veliko in prav zaradi tega malo. Posebej očitno to vprašanje postane v navezavi na kulturo, ki je ni mogoče zadržati v okviru kakršnih koli meja. Na podlagi literarnega in esejističnega dela Aleša Debeljaka skuša članek oblikovati drugačen pristop k temu vprašanju, in sicer izhajajoč iz pesnikovega koncepta kozmopolitizma. Kot otrok nekdanje Jugoslavije je Debeljak razumel identiteto kot širjenje koncentričnih krogov iz Slovenije preko Jugoslavije v Ameriko. Članek se tako ukvarja z zoperstavitvijo koncepta identitete ter s pozicijami lokalnega, globalnega in stanj vmes.
Prenosi
Literatura
Silvija BOROVNIK, 2017: Tematika večkulturnosti, medkulturnosti in identitete v izbranih esejih Aleša Debeljaka. Slovenistika 10. Ur. Marija Bajzek Lukač. Budapest: ELTE BTK, Szláv Filológiai Tanszék. (Opera Slavica Budapestinensia). 71–86.
Aleš DEBELJAK, 1998a: Atlantski most. Ljubljana: Aleph.
– –, 2010: Balkanska brv. Ljubljana: Študentska založba.
– –, 1985: Imena smrti. Ljubljana: Mladinska knjiga.
– –, 1998b: Individualizem in literarne metafore naroda. Maribor: Obzorja.
– –, 1988: Melanholične figure. Ljubljana: Univerzitetna konferenca ZSMS.
– –, 1996: Mesto in otrok. Ljubljana: Mladinska knjiga.
– –, 1990: Minute strahu. Ljubljana: Mladinska knjiga.
– –, 2005: Na dnu predala. Ljubljana: V. B. Z.
– –, 2000: Nedokončane hvalnice. Ljubljana: Mladinska knjiga.
– –, 1992: Pisma iz tujine. Ljubljana: Mihelač.
– –, 1989: Postmoderna sfinga: kontinuiteta modernosti in postmodernosti. Celovec, Salzburg: Wieser.
– –, 1987: Slovar tišine. Ljubljana: Aleph.
– –, 1994: Somrak idolov. Celovec, Salzburg: Wieser.
– –, 1991: Temno nebo Amerike. Celovec, Salzburg: Wieser.
– –, 2009: Tihotapci. Ljubljana: Mladinska knjiga.
– –, 1982: Zamenjave, zamenjave. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Peter HANDKE, 1996: Eine winterliche Reise zu den Flüssen Donau, Save, Morawa und Drina oder Gerechtigkeit für Serbien. Frankfurt am Mein: Suhrkamp.
Primož KOZAK, 1971: Peter Klepec v Ameriki. Maribor: Obzorja.
Meta KUŠAR (ur.), 2016: In memoriam: Aleš Debeljak. Vse, kar je napisano, je naše. 30. 1. 2016. Dostopno 12. 5. 2020 na www.ludliteratura.si/esej-kolumna/in-memoriam-ales-debeljak-vse-kar-je-napisano-je-nase/.
Mladen PAVIČIĆ, 2009: Deveta dežela, podobi pojugoslovanske sedanjosti in antiutopična podoba (evropske?) prihodnosti. Slavia Centralis 2/2, 182–192.
Copyright (c) 2020 Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 mednarodno licenco.
Avtorske pravice
Avtorji sprejetih prispevkov ohranijo avtorske pravice svojega besedila, obenem pa uredništvu revije Slavia Centralis priznavajo pravico do elektronske distribucije prispevka. Avtorji lahko svoje besedilo (v natisnjeni ali elektronski verziji) ponovno objavijo zgolj ob navedbi prvotne objave v reviji Slavia Centralis. Avtorji lahko objavljeno besedilo dodajo tudi na osebno spletno stran, oddelčno spletno stran ali na institucionalne repozitorije.
Plagiatorstvo
Slavia Centralis je nekomercialna in prosto dostopna mednarodna znanstvena revija. Kot taka je zavezana etičnim načelom glede zaupnosti, izvirnosti in intelektualne poštenosti. Kršenje avtorskih pravic in plagiatorstvo obravnava zelo resno, zaradi česar z ustrezno programsko opremo preverja morebitno podobnost z vsebino drugih besedil.
Avtorji morajo upoštevati naslednje:
Predloženo besedilo mora biti izviren znanstveni članek. Vsi viri morajo biti korektno navedeni. Besedilo ne sme biti istočasno predloženo uredniški presoji drugih publikacij.
Za vključeno gradivo (citati, ilustracije, tabele ipd.) je treba pridobiti ustrezna dovoljenja, ki izhajajo iz avtorskih pravic.
Objava v reviji Slavia Centralia ne predvideva plačila.