Vejica premalo ali preveč pri študentih razrednega pouka

  • Polonca Šek Mertük Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: pravopis, ločila, vejica, učne priprave, študenti razrednega pouka

Povzetek

Prispevek je rezultat analize 89 pisnih učnih priprav na nastope pri slovenščini, ki so jih v študijskem letu 2009/10 pripravili študenti 4. letnika razrednega pouka v okviru predmeta Didaktika slovenskega jezika. Prikazano je neuresničevanje pravopisne rabe vejic. Ugotavljam, da je pravopisno neustrezno postavljanje vejic pri študentih razrednega pouka zelo pogosto. Neupoštevanje pravopisnih pravil glede zapisa vejic se kaže v dveh smereh – kot izpust vejice ali kot dodajanje le-te. Oboje je s pravopisnega vidika napačno. Izpuščanje vejice je opazno: 1. med skladenjsko enakovrednimi deli proste ali zložene povedi, in sicer med nestavčnimi enakovrednimi deli (/ 49/ »/…/ V vaših delovnih zvezkih pa je še en želod, ki je prevlečen, tudi po tem pojdite s prstkom ▬ in sicer od travice k soncu in nazaj k travici.« ) in med stavčnimi enakovrednimi deli ( /79/ Učenci poslušajo navodila ▬ nato pa se glede na podana navodila ustrezno gibljejo. ); 2. med nadrednim in odvisnim stavkom (/29/ Na glas preberejo, kaj so podčrtali ▬ ter sodelujejo pri analizi.); 3. med polstavkom in drugim delom povedi (/ 63/ Počasnejšim učencem razdelim besede ▬ zapisane na kartončkih, s katerimi si lahko pomagajo pri tvorjenju prve povedi. ) ter 4. med pastavkom in drugim delom povedi ( /17/ »Učenci ▬ kateri letni čas pa je sedaj?« ). Dodajanje vejice pa se pojavlja 1. med deli priredja ( /67/ »Sedaj pa naj eden iz skupine pride pred tablo , ter prebere, kakšno poved ste tvorili.« ); 2. za posameznim stavčnim členom ( /15/ Eno jabolko na dan , prežene bolezen vstran .); 3. pred posameznim stavčnim členom ( /14/ Gabrijela (čarovnica) učencem pove, da je po nerodnosti izbrisala vzorce , v njeni čarovniški knjigi .); 4. pred končnimi tremi pikami ( /37/ Ostale besede so npr. še: rog, plug, sneg, zlog, pobeg, smog, poteg, polog , ... ); 5. med deli večbesednega veznika ( /18/ S tem , ko sproti ponavljamo in obnavljamo besedilo, sproti ustno odgovarjamo na vprašanja, ki so v 4. nalogi .) in 6. za pozdravi ( /77/ Lepo te pozdravlja , Tina.).

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Polonca Šek Mertük, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: polonca.sek@um.si.

Objavljeno
2011-04-01
Kako citirati
Šek Mertük P. (2011). Vejica premalo ali preveč pri študentih razrednega pouka. Revija Za Elementarno izobraževanje, 4(1/2), 123-145. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/497
Rubrike
Znanstveni članki