Prvoosebna fenomenološka študija samogenerirane slepote
Povzetek
Prispevek opisuje kvalitativno raziskavo samogenerirane slepote, ki temelji na fenomenološkem raziskovanju in introspektivni metodi – prvoosebno opazovanje. V prvem poskusu so nominalni podatki, ki sem jih pridobila kot slepa, kodirani in kategorizirani, opravljena pa je tudi analiza drugih opazovanj. Poskus samooslepitve je ponovljen glede na dobljene kategorije in izveden v skladu s fenomenološkimi postopki raziskovanja. Prvoosebna raziskava skuša s stališča udeleženosti prispevati k doktrini slepote nov vidik na področjih specifike doživljanja slepe osebe, teorije poučevanja orientacije in mobilnosti, spoznavanja psiholoških značilnosti slepih ter razumevanja njihovega obnašanja v določeni situaciji, lahko pa obogati tudi pedagoško področje. Prispevala naj bi tudi k uveljavitvi prvoosebnega raziskovanja v znanosti kot pomembnega pristopa k razumevanju doživljanja drug(ačn)ih.
Prenosi
Copyright (c) 2011 Revija za elementarno izobraževanje
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.