Pristopi učiteljev pri oblikah pomoči učencem z učnimi težavami pri matematiki

  • Amalija Žakelj Zavod Republike Slovenije za šolstvo
Ključne besede: učne težave, matematika, specifične učne težave, ukrepi pomoči, prepoznavanje učnih težav

Povzetek

Na šolsko uspešnost učenca vplivajo različni dejavniki: kognitivni, socialni in emocionalni dejavniki, domače okolje, šolsko okolje idr. Pomembno vlogo pri šolskih dejavnikih imajo tako organizacija pouka kot učiteljeva ravnanja pri poučevanju. S perspektive učencev z učnimi težavami so odločitve učiteljev tesno povezane s poznavanjem vzrokov in značilnosti učnih težav ter z metodičnim znanjem za poučevanje učencev z učnimi težavami. V prvem delu članka opredelimo splošne in specifične učne težave učencev pri matematiki, vzroke zanje ter ukrepe pomoči. V drugem delu so prikazani rezultati raziskave, katere osnovni namen je bil proučiti vsebine, pri katerih imajo učenci učne težave pri matematiki, zadovoljstvo učiteljev z učinkovitostjo različnih oblik pomoči učencem z učnimi težavami pri matematiki ter usposobljenost učiteljev za izvajanje oblik pomoči. Rezultati raziskave so pokazali, da največ učiteljev zaznava učne težave pri poštevanki, seštevanju in odštevanju s prehodom, pri količinah/merskih enotah/pretvarjanju, pri reševanju matematičnih problemov ter pri besedilnih nalogah. Z učinkovitostjo različnih oblik pomoči so učitelji srednje zadovoljni. Največje zadovoljstvo z učinkovitostjo oblik pomoči so učitelji izrazili pri tistih pristopih, pri katerih se tudi čutijo najbolj usposobljeni, to je pri uporabi ustreznih učnih pripomočkov ter pri prilagajanju utrjevanja znanja.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Amalija Žakelj, Zavod Republike Slovenije za šolstvo

Slovenija. E-pošta: amalija.zakejl@zrss.si.

Objavljeno
2013-04-01
Kako citirati
Žakelj A. (2013). Pristopi učiteljev pri oblikah pomoči učencem z učnimi težavami pri matematiki. Revija Za Elementarno izobraževanje, 6(1), 5-25. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/475
Rubrike
Znanstveni članki