Mnenje osnovnošolskih učiteljev o usposobljenosti za sodelovanje s starši

  • Kristina Šrot Univerza v Mariboru, Univerzitetna knjižnica Maribor
  • Nataša Rizman Herga Osnovna šola Ormož
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, kompetence učiteljev, sodelovanje s starši, odnosi, ovire v komunikaciji

Povzetek

V prispevku predstavljamo rezultate raziskave glede usposobljenosti učiteljev prvega in drugega triletja osnovne šole za sodelovanje s starši. Preverili smo, s kakšnimi težavami se učitelji najpogosteje srečujejo v odnosih s starši, na kakšne načine se z njimi soočajo in kako jih poskušajo obvladovati. Pri tem so nas zanimale razlike glede na delovno dobo učiteljev in šolsko okolje, v katerem poučujejo. Anketirani učitelji menijo, da se za delo s starši v dodiplomskem izobraževanju niso dovolj strokovno usposobili in da jim primanjkuje vrsta kompetenc, ki bi jim sodelovanje s starši olajšale. Glede na rezultate raziskave anketiranih učiteljev – učitelji v srečanjih s starši zaznavajo pripravljenost staršev na konstruktiven pogovor, tudi precenjevanje staršev sposobnosti njihovega otroka, nemoč staršev v pogovorih o njihovih otrocih ter celo elemente agresivnega obnašanja – podajamo smernice, ki bi lahko doprinesle k izboljšanju konkretne situacije. V učeči se družbi postajajo kompetence učiteljev kompleksnejše, kar zahteva njihovo stalno strokovno izpopolnjevanje, izobraževanje ter sledenje sodobnim izobraževalnim in vzgojnim trendom. Obenem pa se zavedamo, da je komunikacija dvosmeren in soodvisen proces, zato moramo ob kompetencah učitelja upoštevati tudi kompetence staršev in njihov doprinos h kakovostnemu sodelovanju in dobri komunikaciji.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Kristina Šrot, Univerza v Mariboru, Univerzitetna knjižnica Maribor

Maribor, Slovenija. E-pošta: tina.srot@um.si.

Nataša Rizman Herga, Osnovna šola Ormož

Ormož, Slovenija. E-pošta: natasa_herga@yahoo.com.

Objavljeno
2013-09-01
Kako citirati
Šrot K., & Rizman Herga N. (2013). Mnenje osnovnošolskih učiteljev o usposobljenosti za sodelovanje s starši. Revija Za Elementarno izobraževanje, 6(2/3), 223-240. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/474
Rubrike
Znanstveni članki