Učenci, žrtve medvrstniškega nasilja

  • Mihaela Cvak VIZ OŠ Rogatec
  • Majda Pšunder Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta
Ključne besede: medvrstniško nasilje, osnovna šola, učenci, doživljanje medvrstniškega nasilja v vlogi žrtve

Povzetek

Šola kot vzgojno-izobraževalna institucija mora zagotoviti ustrezen nadzor odraslih nad učenci, to tudi počne, toda nasilju se nikakor ne more izogniti. Učenci doživljajo medvrstniško nasilje na različne načine, kot žrtve, kot nasilneži, kot oboje ali kot opazovalci. V naši raziskavi nas je zanimalo, kako pogosto so učenci žrtve medvrstniškega nasilja ter kakšna je razlika v prisotnosti le-tega glede na spol in starost učencev. Raziskava, ki smo jo izvedli med učenci petih, sedmih in devetih razredov različnih osnovnih šol v Sloveniji, je pokazala, da je kar 24,1 % učencev že bilo žrtev medvrstniškega nasilja, da se žrtve nasilnega vedenja najpogosteje zaupajo staršem, da je šola tisto mesto, kjer se nasilje dogaja najpogosteje, in da učenci najpogosteje doživljajo dve obliki nasilja, besedno in psihično.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Mihaela Cvak, VIZ OŠ Rogatec

Rogatec, Slovenija. E-pošta: mihaela.cvek@guest.arnes.si.

Majda Pšunder, Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: majda.psunder@guest.arnes.si.

Objavljeno
2013-11-01
Kako citirati
Cvak M., & Pšunder M. (2013). Učenci, žrtve medvrstniškega nasilja. Revija Za Elementarno izobraževanje, 6(4), 105-116. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/460
Rubrike
Znanstveni članki