Skupno branje Ostržka z vidika Kohlbergovih stopenj moralnega razvoja

  • Polona Legvart Osnovna šola bratov Polančičev Maribor
Ključne besede: mladinska literatura, moralni razvoj, Kohlbergov model, permisivnost, progresivnost, Ostržek

Povzetek

Pri projektu skupinskega branja Collodijevega Ostržka v drugem razredu osnovne šole smo med drugim uporabili tudi Kohlbergov model razvojnih stopenj moralnega dozorevanja. V ta namen smo spodbujali in beležili odzive učencev na moralne dileme, ki jih je v besedilu mnogo. Ugotovili smo, da moralne presoje otrok sežejo malce preko obeh stopenj predkonvencionalne ravni, v posameznih primerih tudi do četrte stopnje konvencionalne ravni. Podobno kažejo tudi nekatere druge študije moralnega razvoja otrok, ki se opirajo na Kohlbergov model. Toda naš glavni namen je bil iskanje didaktičnih pristopov pri obravnavi književnega dela, s katerimi bi uspeli izluščiti tudi moralne vsebine in z njimi podpreti implicitno moralno vzgojo učencev. Kohlberg nam je bil v pomoč, da tega nismo počeli anekdotično in moralistično, ampak sistematično in na podlagi univerzalne etike s pravičnostjo kot vrhovno vrednoto. Posebej nas je zanimala še problematika t. i. permisivnosti, ki je pod drugimi oznakami očitno obstajala že v Collodijevem času in se izražala v zanjo značilnih zmotah, da popustljivost pomeni svobodo, nenačrtnost pogojuje spontanost, neposlušnost izraža individualnost, zmedenost govori za umetnost in zmešnjava predstavlja pedagoški koncept. Naša spoznanja o tem govorijo za procesno-razvojni didaktični model moralne vzgoje, ki bi ga lahko označili tudi kot postpermisivni pristop.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Polona Legvart, Osnovna šola bratov Polančičev Maribor

Maribor, Slovenija. E-pošta: polonca.legvart@guest.arnes.si.

Objavljeno
2013-11-01
Kako citirati
Legvart P. (2013). Skupno branje Ostržka z vidika Kohlbergovih stopenj moralnega razvoja. Revija Za Elementarno izobraževanje, 6(4), 53-70. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/457
Rubrike
Znanstveni članki