Prepričanja učencev, staršev in učiteljev o notranjih dejavnikih učne uspešnosti

  • Helena Smrtnik Vitulić Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
  • Irena Lesar Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: prepričanja, učna uspešnost, notranji dejavniki, učenci, starši, učitelji

Povzetek

S prispevkom smo želeli proučiti prepričanja učencev, učiteljev in staršev o notranjih dejavnikih učne uspešnosti ter preveriti, ali se njihova prepričanja med seboj razlikujejo. V prispevku so tematizirana prepričanja o naslednjih notranjih dejavnikih učne uspešnosti: osebnostnih potezah, intelektualnih sposobnostih, govorni kompetentnosti, zanimanju za predmet in lokusu nadzora. V vzorec je bilo vključenih 516 učencev petega, sedmega in devetega razreda iz 12 različnih osrednjeslovenskih osnovnih šol, njihovih 408 staršev in 195 učiteljev. Starši so v anketnem vprašalniku med širšimi osebnostnimi potezami kot najpomembnejši za učno uspešnost označili odprtost in vestnost, učenci odprtost in ekstravertiranost, učitelji pa sprejemljivost in čustveno stabilnost. Med drugimi izpostavljenimi notranjimi dejavniki učne uspešnosti pa po prepričanjih anketirancev na učno (ne)uspešnost najbolj vplivata (ne)zanimanje za predmet in notranji lokus nadzora, nekoliko manj pa učenčeve intelektualne sposobnosti in govorna kompetentnost. Prepričanja o posameznih dejavnikih učne uspešnosti se med skupinami anketirancev razlikujejo. V prihodnje bi bilo učence, učitelje in starše smiselno spodbuditi k razmišljanju o pomenu posameznih dejavnikov učne uspešnosti, predvsem pa bi bilo z njimi potrebno spregovoriti o tem, na katere dejavnike učenci, učitelji in starši lahko vplivajo in s tem izboljšajo učno uspešnost učenca.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Helena Smrtnik Vitulić, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: helena.smrtnik-vitulic@guest.arnes.si.

Irena Lesar, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: irena.lesar@guest.arnes.si.

Objavljeno
2014-04-01
Kako citirati
Smrtnik Vitulić H., & Lesar I. (2014). Prepričanja učencev, staršev in učiteljev o notranjih dejavnikih učne uspešnosti. Revija Za Elementarno izobraževanje, 7(1), 19-32. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/446
Rubrike
Znanstveni članki