Športna vzgoja v primarnem izobraževanju v državah Evropske unije

  • Črtomir Matejek Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: šport, osnovna šola, kurikul

Povzetek

Namen prispevka je primerjati zastopanost športne vzgoje v primarnem izobraževanju v državah Evropske unije ter pojasniti učinke športne dejavnosti na otrokov razvoj. Že vsaj dvajset let strokovnjaki ugotavljajo, da je spontanega gibanja v otroštvu vse manj. Zato je športna dejavnost tista, ki je primerna za ohranjanje zdravja in primerne telesne kondicije. Šolska športna vzgoja predstavlja velik delež otrokove športne dejavnosti in ima dokazano pozitivne učinke na otrokov celostni razvoj. Države EU namenjajo športni vzgoji otrok v osnovni šoli različno pozornost. Približno polovica evropskih držav namenja športni vzgoji 10 % skupnega časa pouka, na Madžarskem, Hrvaškem in v Sloveniji do 15 %, medtem ko na Irskem le 4 %. Omenjeno dejstvo opozarja, da obstajajo med državami EU zelo velike razlike v številu ur, namenjenih športni vzgoji, ter da snovalci primarnega izobraževanja v Evropi športno vzgojo pojmujejo kot manj pomembno od drugih predmetov.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Črtomir Matejek, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: crtomir.matejek@um.si.

Objavljeno
2020-01-21
Kako citirati
Matejek Č. (2020). Športna vzgoja v primarnem izobraževanju v državah Evropske unije. Revija Za Elementarno izobraževanje, 7(3/4), 157-166. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/434
Rubrike
Znanstveni članki