Odnos med prepričanji in spoprijemanjem z negativnimi čustvi v razredu pri učiteljih osnovne šole

  • Zita Šimonka
  • Katja Košir Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: učitelji, negativna čustva, prepričanja, pričakovanja

Povzetek

Pretirano oklepanje mitov o idealnem učitelju vodi v učiteljeva prevelika pričakovanja, to pa posledično do izgorelosti in nastanka negativnih čustev (Bečaj 1990). Namen prispevka je preveriti povezanost med strinjanjem z miti o dobrem učitelju in doživljanjem negativnih čustev ter povezanost med samoocenjenim ustrezanjem mitom o dobrem učitelju in doživljanjem negativnih čustev. V raziskavi je sodelovalo 137 osnovnošolskih učiteljev. Rezultati raziskave so pokazali, da se učitelji pretirano oklepajo mitov o dobrem učitelju ter da v povprečju vsi v določeni meri v razredu doživljajo negativna čustva. Vzroke za negativna čustva najpogosteje iščejo v vedenju učencev. V diskusiji smo navedli nekaj možnih rešitev, ki bi učiteljem pomagale pri spoprijemanju z negativnimi čustvi v razredu.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Zita Šimonka

Slovenija. E-pošta: simonka.zita@gmail.com.

Katja Košir, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

Maribor, Slovenija. E-pošta: katja.kosir@um.si.

Objavljeno
2014-12-01
Kako citirati
Šimonka Z., & Košir K. (2014). Odnos med prepričanji in spoprijemanjem z negativnimi čustvi v razredu pri učiteljih osnovne šole. Revija Za Elementarno izobraževanje, 7(3/4), 33-48. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/426
Rubrike
Znanstveni članki