Z igro glasov v angleškem jeziku do razvijanja fonološkega zavedanja

  • Lucija Čok Univerza na Primorskem
  • Anita Brčaninović Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: zgodnje učenje jezikov, vrednotenje učinkov, metodologija didaktičnega pristopa

Povzetek

Na predšolski stopnji je nekaj desetletij najprej spontano, nato spodbujano nastajala doktrina zgodnjega uvajanja tujega jezika. Nesistemsko uvajanje tujega jezika na predšolsko stopnjo je lahko integrirana dejavnost vzgoje ali posebna oblika dejavnosti, ki jo omenja tudi Kurikulum za vrtce (1999). Na tej stopnji sta metodologija vrednotenja učinkov in spremljanje dosežkov lahko le kvalitativna, pristop k postopkom vrednotenja otroka pa holističen, in sicer od uvajanja opazovalnih nalog, vključevanj otroka v kulturno prepleteno dogajanje v stvarnem ali virtualnem življenju, do dejavnosti vzgojitelja pri zbiranju podatkov o odzivnosti in uspešnosti otrok v tujem jeziku. V pričujočem članku so predstavljena teoretska izhodišča in vzorčni primeri spodbujanja razvoja fonološkega zavedanja, ob upoštevanju fonemskih razlik med prvim in drugim/tujim jezikom. Gre namreč za dejanja in učinke percepcije, védenja in prepoznavanja sveta, v katera otrok vključuje svoja predvidevanja in interese.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Lucija Čok, Univerza na Primorskem

Koper, Slovenija. E-pošta: lucija.cok@upr.si.

Anita Brčaninović, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Koper, Slovenija. E-pošta: anita.brcaninovic@pef.upr.si.

Objavljeno
2015-05-01
Kako citirati
Čok L., & Brčaninović A. (2015). Z igro glasov v angleškem jeziku do razvijanja fonološkega zavedanja. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(1/2), 147-166. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/421
Rubrike
Znanstveni članki