Medsebojna povezanost otrok v starostno homogenih in starostno kombiniranih skupinah

  • Anja Valenčić Štembergar Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana
  • Sonja Čotar Konrad Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: predšolski otrok, sociometrični položaj, starostno kombinirane skupine, starostno homogene skupine

Povzetek

Glavni namen raziskave je ugotoviti, ali obstajajo razlike v pogostosti pojavljanja posameznih sociometričnih položajev in struktur otrok glede na starostno kombinirane in starostno homogene skupine. Raziskovanje je potekalo v časovnem obdobju dveh mesecev in je temeljilo na neslučajnostnem, namenskem vzorcu petih starostno homogenih in petih starostno kombiniranih skupin. Podatke smo pridobili s pomočjo kvantitativne tehnike sociometrične preizkušnje, intervjujev vzgojiteljic za pridobitev opisov osebnostnih lastnosti ter anketnega vprašalnika za starše. V empiričnem delu smo na osnovi sociometrične preizkušnje želeli ugotoviti, ali obstajajo razlike v medsebojni povezanosti med starostno homogenimi in starostno kombiniranimi skupinami. Rezultati raziskave so pokazali, da se v starostno homogenih skupinah pojavlja več priljubljenih in več zavrnjenih otrok. Te skupine imajo tudi večji indeks kohezivnosti ter ugodnejšo strukturo skupine v primerjavi s starostno kombiniranimi skupinami. Starejši otroci v starostno kombiniranih skupinah izbirajo med otroki podobne starosti, medtem ko so mlajši otroci izbirali starejše. Posledično to privede do ugotovitve, da so mlajši otroci v večini prezrti, medtem ko se med priljubljene otroke uvrstijo le starejši. Ob analizi sociogramov skupin smo ugotovili, da so mlajši otroci v starostno kombiniranih skupinah v večini osamljeni.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Anja Valenčić Štembergar, Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana

Ljubljana, Slovenija. E-pošta: valen.anja@gmail.com.

Sonja Čotar Konrad, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Koper, Slovenija. E-pošta: sonja.cotarkonrad@pef.upr.si.

Objavljeno
2015-07-01
Kako citirati
Valenčić Štembergar A., & Čotar Konrad S. (2015). Medsebojna povezanost otrok v starostno homogenih in starostno kombiniranih skupinah. Revija Za Elementarno izobraževanje, 8(3), 59-76. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/407
Rubrike
Znanstveni članki