Samopodoba in ukvarjanje s športom pri učencih šestega razreda osnovne šole

  • Špela Virag Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
  • Petra Dolenc Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: samopodoba, športna aktivnost, spol, osnovnošolci, Lestvica samozaznave za otroke

Povzetek

Namen raziskave je bil preučiti povezanost med različnimi področji samopodobe in športno aktivnostjo osnovnošolcev. V vzorec smo vključili 109 učencev šestega razreda različnih slovenskih osnovnih šol, ki so izpolnili Lestvico samozaznave za otroke (SelfPerception Profile for Children – SPPC). Ugotovili smo, da se učenci v splošnem pozitivno ocenjujejo v vseh sestavinah samopodobe, obstajajo pa statistično pomembne razlike med spoloma v samoocenah na nekaterih področjih. Fantje v primerjavi z dekleti izkazujejo višjo samopodobo v zunanjem videzu in športni kompetenci, dekleta pa se bolje ocenjujejo v vedenju. Redno in organizirano športno aktivni učenci se v primerjavi s športno neaktivnimi vrstniki pomembno višje ocenjujejo v šolski kompetenci in športni kompetenci. Dobljeni rezultati v veliki meri potrjujejo pomen gibalne/športne aktivnosti v procesu oblikovanja samopodobe in lahko služijo kot usmeritev pri spodbujanju aktivnega življenjskega sloga mladih.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografije avtorja

Špela Virag, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Koper, Slovenija. E-pošta: virag.spela@gmail.com.

Petra Dolenc, Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Koper, Slovenija. E-pošta: petra.dolenc@pef.upr.si.

Objavljeno
2016-04-01
Kako citirati
Virag Špela, & Dolenc P. (2016). Samopodoba in ukvarjanje s športom pri učencih šestega razreda osnovne šole. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(1/2), 123-136. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/380
Rubrike
Znanstveni članki