Pogledi učiteljev razrednega pouka in učiteljev slovenščine na interpretativno branje

Ključne besede: komunikacijski pouk, šolska interpretacija, književno besedilo, interpretativno branje, pogledi učiteljev.

Povzetek

Temelj sodobnega načrtovanja pouka književnosti predstavlja t. i. komunikacijski pouk. V prispevku smo izhajali iz predpostavke, da interpretativno branje učitelja predstavlja središčno vlogo v priporočenem modelu šolske interpretacije umetnostnega besedila za razvijanje bralne zmožnosti učencev. Preučili smo poglede učiteljev razrednega pouka in učiteljev slovenščine na interpretativno branje. V raziskavi, v kateri je sodelovalo 110 učiteljev, se je med drugim pokazalo, da se večini zdi ustrezno interpretativno branje v razredu zelo pomembno, znanje pa bi morali, sodeč po izsledkih raziskave, še nadgraditi. Med učitelji razrednega pouka in učitelji slovenščine ni razlik glede znanja o interpretativnem branju.   

 

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Literatura

Kerndl, M. (2021). Sodoben pouk (književnosti) in razlike med učenci. Murska Sobota: BoMa.

Kerneža, M. (2023). A Survey of Teachers' Perspectives on the Reception Ability of Younger Students After Emergency Remote Teaching During COVID-19. Revija za elementarno izobraževanje, 16(1), 93–106.

Klajn, K. (2016). Govorna interpretacija dramskih besedil v osnovni šoli. Slovenščina v šoli, 19(2), 15–26.

Krakar Vogel, B. (2020). Didaktika književnosti pri pouku slovenščine. Ljubljana: Rokus Klett.

Kulo, S. A., Kibui, A., Odundo, P. A. (2020). Utilization of Interpretive Reading for Achievement in Reading Skills in Secondary Schools in Kenya. International Journal of Linguistics, Literature and Translation, 3(1), 153–162.

Močinić, S., Tatković, S. (2021). Using Kolb's Learning Model in Structured Types of Professional Education and Training for Teachers. Revija za elementarno izobraževanje, 14(4), 409–433.

Močnik, L. (2021). Vpliv interpretativnega branja na bralno motivacijo učencev 4. razreda. Magistrsko delo. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Pečjak, S. (2021). Bralna kultura s psihološke in z vzgojno-izobraževalne perspektive. Revija za elementarno izobraževanje, 14(4), 461–483.

Petek, T. (2013). Vloga in položaj slovenščine v vzgojno-izobraževalnem procesu. Pedagoška obzorja: časopis za didaktiko in metodiko, 28(1), 32–44.

Petek, T. (2014a). Didaktični model razvijanja zmožnosti javnega govornega nastopanja. Jezikoslovni zapiski, 20(2), 143–161.

Petek, T. (2014b). Sodobno načrtovanje pouka književnosti v 1. in 2. VIO osnovne šole. Razredni pouk: revija Zavoda RS za šolstvo, 16(2–3), 56–61.

Petek, T. (2021). The opinion of Slovene (mother tongue) teachers on distance learning in primary schools. CEPS Journal: Center for Educational Policy Studies Journal, 11(pos. št.), 383–406.

Petek, T. (2022). Vpogled v razumevanje besedišča učencev 8. razreda. V Petek, T. (ur.), Bralno razumevanje na preizkušnji (str. 97–128). Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Petek, T. (2023). Pomembnost ustreznega besedišča učencev. Razredni pouk: revija Zavoda RS za šolstvo, 25(2), 32–35.

Podbevšek, K. (1995). Interpretativno branje kot del učiteljevega govornega nastopa. Jezik in slovstvo, 40(3–4), 103–110.

Podbevšek, K. (2008). Učitelj v vlogi govornega interpreta literarnega besedila. V B. Krakar Vogel (ur.), Književnost v izobraževanju – cilji, vsebine, metode. Obdobja 25 (str. 77–90). Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik.

Podbevšek, K. (2011). Pedagog – tudi »interpret in igralec«? Otrok in knjiga, 38(82), 29–37.

Program osnovna šola. Slovenščina. Učni načrt (2018). Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport; Zavod RS za šolstvo.

Saksida, I. (2006). Komunikacijski pouk književnosti. Otrok in knjiga, 33(67), 46–49.

Saksida, I. (2008). Poti in razpotja didaktike književnosti. Mengeš: Izolit.

Stara, J., Krčmarova, T., Kratka, J. (2023). Video in Blended Teacher Education: A Tool fpr Practicing Teaching Analysis. Revija za elementarno izobraževanje, 16(4), 441–455.

Stopinšek, I. (2021). Vpliv učiteljevega interpretativnega branja na bralno motivacijo učencev 1., 3. in 5. razreda osnovne šole. Magistrsko delo. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Štemberger, T. (2021). Statistična značilnost in/ali velikost učinka. Revija za elementarno izobraževanje, 14(4), 485–500.

Truden, K. (2021). Interpretativno branje učencev. Magistrsko delo. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Objavljeno
2024-06-24
Kako citirati
Petek T. (2024). Pogledi učiteljev razrednega pouka in učiteljev slovenščine na interpretativno branje . Revija Za Elementarno izobraževanje, 17(2), 171-187. https://doi.org/10.18690/rei.3741