Voda in zdrav način življenja

  • Nika Golob Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
  • Suzana Mlakar Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta (podiplomska študentka)
  • Jana Ambrožič Dolinšek Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: pitje vode, zdrav način življenja, zgled staršev, šolski ukrepi

Povzetek

Slovenski osnovnošolci se tekom obveznega izobraževanja pogosto srečajo s spodbudo po pitju ustrezne količine vode, nič pa ne vemo o tem, koliko vode vnesejo v telo in v kakšni obliki, saj je bilo o tem v Sloveniji narejenih malo raziskav.
Zato je bil cilj naše raziskave, ugotoviti, koliko tekočine popijejo osnovnošolci ter kolikšen delež od tega predstavljajo sladkane brezalkoholne gazirane in negazirane pijače ter sadne pijače. Raziskavo smo opravili na populaciji osnovnošolcev in
njihovih staršev. Poleg zdravega življenjskega sloga nas je še posebej zanimalo, kakšne so razlike v izboru pijač med razredi in glede na spol. Ugotovili smo, da se s starostjo anketiranih učencev navade spreminjajo, in sicer kažejo na manj zdrav
življenjski slog. To se navadno pokaže v šestem razredu osnovne šole oz. pri 11- do 12-letnih učencih. Pri tem sta gotovo pomembna tudi vpliv in zgled staršev, ki ju lahko zasledimo na področju fizične aktivnosti kakor tudi pri zajtrkovanju učencev. Med šolskimi spodbudami k izboljšanju stanja navad pitja vode so opisani predvsem ukrep odstranitve avtomatov za pijače oz. omejitev ponudbe ter nadomestitev s pitniki vode kakor tudi nekateri tuji ukrepi z uspešno prakso.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.
Objavljeno
2011-04-15
Kako citirati
Golob N., Mlakar S., & Ambrožič Dolinšek J. (2011). Voda in zdrav način življenja. Revija Za Elementarno izobraževanje, 4(1/2), 35-46. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/369
Rubrike
Znanstveni članki