Nacionalni preizkus znanja iz slovenščine ob zaključku srednje šole prve stopnje s slovenskim učnim jezikom v Italiji

  • Tamara Kaluža Pocecco Večstopenjska šola Vladimir Bartol Trst
Ključne besede: nacionalni preizkusi znanja, slovenski jezik, slovensko šolstvo v Italiji, jezikovno testiranje

Povzetek

Nacionalni preizkusi znanja so bili v evropskih državah uvedeni z namenom, da povečajo učinkovitost in uspešnost izobraževanja. V Italiji se izvajajo od leta 2007, preverja pa se znanje italijanščine oz. prvega jezika (na šolah s slovenskim učnim jezikom znanje slovenščine) in matematike. Prispevek predstavlja organizacijo in potek nacionalnega preverjanja znanja v Italiji. Podrobneje je analiziran preizkus znanja iz slovenščine ob zaključku triletne srednje šole s slovenskim učnim jezikom, ki sledi petletni osnovni šoli in odgovarja zadnjemu triletju devetletne osnovne šole v Sloveniji. Predvsem se presojajo značilnosti nalog preizkusa v šolskem letu 2009/10 glede na posamezne sestavine sporazumevalne zmožnosti, glede na različne ravni kognitivne zahtevnosti in vrste testnih nalog. Raziskava je pokazala, da v preizkusu prevladujejo naloge zaprtega tipa, s katerimi se preverjajo enostavnejši kognitivni procesi.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Tamara Kaluža Pocecco, Večstopenjska šola Vladimir Bartol Trst

Trst, Italija. E-pošta: tamara.kaluza@guest.arnes.si.

Objavljeno
2016-12-01
Kako citirati
Kaluža Pocecco T. (2016). Nacionalni preizkus znanja iz slovenščine ob zaključku srednje šole prve stopnje s slovenskim učnim jezikom v Italiji. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(4), 105-122. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/344
Rubrike
Znanstveni članki