Findings of Visual Arts Research in Early Childhood and Primary Education

  • Marijana Županić Benić Univerza v Zagrebu, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: raziskovanje umetniškega področja, raziskave, ki seznanjajo o raziskavah s področja umetnosti, predšolsko izobraževanje, osnovnošolsko izobraževanje

Povzetek

Ugotovitve raziskav likovne vzgoje v zgodnjem otroštvu in v osnovni šoli. Raziskovanje umetniškega področja sta v devetdesetih letih 20. stoletja uvajala Barone in Eisner, toda njune metode se danes redko uporabljajo, saj niso bile nikoli uveljavljene kot tradicionalne znanstvene metode. Prispevek prikazuje sedem raziskav z umetniškega področja, osredotočenih na likovno izobraževanje v predšolskem in osnovnošolskem obdobju. Štiri raziskave so bile izpeljane v obdobju predšolske vzgoje, dve med njimi sta se ukvarjali s kvantitativnimi metodami raziskovanja vpliva umetnosti na razvoj predšolskih otrok. Tri raziskave, ki so bile izpeljane v obdobju osnovnošolskega izobraževanja, so temeljile na obravnavi posameznih primerov reševanja umetniških nalog na delavnicah ali v razredu. Rezultati raziskav opozarjajo, da je bilo sodelovanje pri likovni ustvarjalnosti povezano z boljšimi dosežki učencev na drugih učnih področjih ter z razvojem njihovih osebnostnih in družbenih kompetenc, ni pa vplivalo na razvoj sposobnosti, odvisnih od starosti otrok, kot sta vizualnost in grafomotorika. Sodelovanje pri likovnoumetniških dejavnostih se je izkazalo tudi kot učinkovita metoda komunikacije za predšolske in osnovnošolske otroke, saj jim je misli in stališča lažje izražati vizualno kot verbalno, še zlasti v stikih z odraslimi.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Marijana Županić Benić, Univerza v Zagrebu, Pedagoška fakulteta

Zagreb, Hrvaška. E-pošta: marijana.z.benic@gmail.com.

Objavljeno
2016-12-01
Kako citirati
Županić Benić M. (2016). Findings of Visual Arts Research in Early Childhood and Primary Education. Revija Za Elementarno izobraževanje, 9(4), 55-64. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/341
Rubrike
Znanstveni članki