Music Education for Every Child - Ideal or Reality?
Povzetek
Glasbena vzgoja in izobraževanje za vsakega otroka – ideal ali resničnost? Sodobne pedagoške, psihološke in sociološke raziskave poudarjajo potrebo po glasbeni vzgoji in izobraževanju, ki bi bilo na razpolago vsakemu otroku. Izhajajoč iz temeljnega stališča, po katerem glasba vpliva na razvoj celotne otrokove osebnosti, ta zamisel izstopa od 17. stoletja. Konec 19. in na začetku 20. stoletja so pomembnost glasbene vzgoje in izobraževanja poudarjali različni strokovnjaki. Z zgodovinskim in teoretičnim pregledom te zamisli poskuša ta članek proučiti možnost njene uresničitve v sodobni pedagoški praksi. Venezuelski glasbeni program El Sistema, ki podpira humanistično zamisel spreminjanja družbe s klasičnim glasbenim izobraževanjem, izstopa kot edinstven primer dobre prakse. Kot oblika glasbene vzgoje in izobraževanja, ki zlasti podpira zamisel o dostopnosti glasbe vsakemu otroku, je bila prikazana tudi zamisel funkcionalne glasbene pedagogike hrvaške glasbene pedagoginje Elly Bašić (1908–1998). Upoštevajoč status glasbe v ameriški vzgojno-izobraževalni politiki, je predstavljena kot pomembna sprememba, s katero je glasba prvič v zgodovini vzgoje in izobraževanja priznana kot vzgojno-izobraževalna prioriteta, postala je temeljni učni predmet v ameriškem zveznem načrtu vzgojnoizobraževalne politike, kot nikdar doslej pa je umeščena tudi v zvezno zakonodajo.
Prenosi
Copyright (c) 2017 Revija za elementarno izobraževanje
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 mednarodno licenco.