Music Education for Every Child - Ideal or Reality?

  • Blaženka Bačlija Sušić Univerza v Zagrebu, Pedagoška fakulteta
Ključne besede: ameriška vzgojno-izobraževalna politika, El Sistema, vsak otrok, funkcionalna glasbena pedagogika, glasbena vzgoja in izobraževanje

Povzetek

Glasbena vzgoja in izobraževanje za vsakega otroka – ideal ali resničnost? Sodobne pedagoške, psihološke in sociološke raziskave poudarjajo potrebo po glasbeni vzgoji in izobraževanju, ki bi bilo na razpolago vsakemu otroku. Izhajajoč iz temeljnega stališča, po katerem glasba vpliva na razvoj celotne otrokove osebnosti, ta zamisel izstopa od 17. stoletja. Konec 19. in na začetku 20. stoletja so pomembnost glasbene vzgoje in izobraževanja poudarjali različni strokovnjaki. Z zgodovinskim in teoretičnim pregledom te zamisli poskuša ta članek proučiti možnost njene uresničitve v sodobni pedagoški praksi. Venezuelski glasbeni program El Sistema, ki podpira humanistično zamisel spreminjanja družbe s klasičnim glasbenim izobraževanjem, izstopa kot edinstven primer dobre prakse. Kot oblika glasbene vzgoje in izobraževanja, ki zlasti podpira zamisel o dostopnosti glasbe vsakemu otroku, je bila prikazana tudi zamisel funkcionalne glasbene pedagogike hrvaške glasbene pedagoginje Elly Bašić (1908–1998). Upoštevajoč status glasbe v ameriški vzgojno-izobraževalni politiki, je predstavljena kot pomembna sprememba, s katero je glasba prvič v zgodovini vzgoje in izobraževanja priznana kot vzgojno-izobraževalna prioriteta, postala je temeljni učni predmet v ameriškem zveznem načrtu vzgojnoizobraževalne politike, kot nikdar doslej pa je umeščena tudi v zvezno zakonodajo.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Blaženka Bačlija Sušić, Univerza v Zagrebu, Pedagoška fakulteta

Zagreb, Hrvaška. E-pošta: blazenka.baclijasusic@ufzg.hr.

Objavljeno
2017-03-01
Kako citirati
Bačlija Sušić B. (2017). Music Education for Every Child - Ideal or Reality?. Revija Za Elementarno izobraževanje, 10(1), 85-98. Pridobljeno od https://journals.um.si/index.php/education/article/view/334
Rubrike
Znanstveni članki